سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1537

محققان ایتالیایی به موفقیتی چشمگیر در مبارزه با نوع کشنده ای از سرطان پوست با نام "ملانومای بدخیم" دست یافتند.

موفقیتی جدید در راه مبارزه با سرطان پوست
 به گزارش سلامت نیوز،کشف دانشمندان موسسه جنووای ایتالیا ممکن است زمینه دستیابی به راهکار جدیدی را برای مسدود کردن عملکرد ملانوما با استفاده از مولکولی موسوم به "اینترلوکین 12 " فراهم سازد. 

"اینترلوکین 12" پروتئینی است که از سلول های لنف ترشح می شود و به عنوان یک میانجی سلولی واکنش های ایمنی بدن را کنترل می کند. همچنین این مولکول سلول ها را به برقراری ارتباط با هم ترغیب می سازد. این مولکول برای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است زیرا سلول های کشنده طبیعی را به مبارزه با تومورها وادار می کند.

دانشمندان با آزمایش روی موش ها دریافتند: سلول های توموری در خود گیرنده هایی دارند که با تحریک "اینترلوکین 12 " فعال می شوند. این گیرنده ها مکانیزم گرسنه نگهداشتن تومورها را با مسدود ساختن مسیر رگ های خونی غذارسان به آنها فعال می کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آنسا، "اینترلوکین 12 " در گذشته در شیوه های درمانی مقابله با سرطان به کار می رفت اما عوارض سمی آن روی بیماران به حدی بالا بود که دانشمندان حتی تحقیق روی آن را متوقف کردند، اما اکنون محققان با ارسال پروتئین به درون سلول های توموری بر این مشکل فائق آمده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha