رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: از ابتدای امسال تا 10 تیر ماه، شاخص کیفیت هوای تهران فقط در 63 روز، علامت «سالم» را نشان داده که این رقم در مقایسه با سال گذشته، 20 روز کمتر بوده است.

سلامت نیوز: رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: از ابتدای امسال تا 10 تیر ماه، شاخص کیفیت هوای تهران فقط در 63 روز، علامت «سالم» را نشان داده که این رقم در مقایسه با سال گذشته، 20 روز کمتر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی محمد شاعری در این باره اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تهران 30 روز هوای ناسالم داشته است در صورتی که در مدت مشابه سال 93 تهرانی‌ها فقط 13 روز هوای ناسالم را تجربه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هوای تهران با افزایش 2/3 برابری آلودگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه است افزود: به دلیل ورود ریزگردهای خارجی و همچنین گرد و غبار برخاسته از اراضی بیابانی اطراف تهران هوای تهران در اکثر روزها خاکستری است.

شاعری اضافه کرد: مدیریت ناصحیح بر منابع آب، بیابان‌زایی و مصرف بی رویه انرژی‌های فسیلی علل اصلی آلودگی هوای کشور و کلانشهر تهران هستند.

به گفته شاعری، بطور کلی ریزگردها بر اثر برخورد بادهای مخالف و ایجاد همگرایی که موجب انتقال ذرات گرد و خاک از سطح زمین به ترازهای بالاتر شده و به دنبال آن هوایی غبارآلود نمایان می‌کند به وجود می‌آیند.

شاعری افزود: آلودگی‌های هوا در 6 ماهه اول عمدتاً مربوط به ریزگردهای ناشی از بیابان‌های خارجی و داخلی است، اما منابع آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال مربوط به خودروها، موتورسیکلت و منابع خانگی، اداری و غیره است.

به گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ایستگاه‌های پارک قائم با 43 روز هوای ناسالم، دانشگاه علم و صنعت 40 روز، ستاد بحران 38 روز و فرمانداری شهرری با 35 روز هوای ناسالم آلوده‌ترین ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران در سال 94 را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha