پژوهشگران ایتالیایی موفق به کشف اثر فوق العاده گیاهی مدیترانه ای از خانواده مرکبات در نابود ساختن و از بین بردن سلول های بدخیم تومورهای مغزی و سرطان ها شدند .

سلامت نیوز: پژوهشگران ایتالیایی موفق به کشف اثر فوق العاده گیاهی مدیترانه ای از خانواده مرکبات در نابود ساختن و از بین بردن سلول های بدخیم تومورهای مغزی و سرطان ها شدند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس،محققان و پژوهشگران دانشگاه دوم ناپل (Naples Second University)  در کشور ایتالیا ، گیاهی مدیترانه ای از خانواده مرکبات را کشف کرده اند که در از بین بردن و کشتن سلول های بدخیم و خطرناک رایج ترین و علاج ناپذیرترین شکل تومورهای مغزی بسیار موثر است .

این گیاه از ویژگی فوق العاده ای برای نابود ساختن سلول تومور های مغزی و بیماری های خطرناکی چون سرطان ها برخوردار است .

قابل ذکر است ، بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده پیشین نسبت به گیاه راتا گراوانز (Ruta graveolens) ، این گیاه مدیترانه ای تازه کشف شده نیز همچون گیاه راتا گراوانز بدون آسیب رساندن به سلول های سالم اقدام به کشتن و از بین بردن سلول های بدخیم می کند . 

عصاره گیاه راتا گراوانز (Ruta graveolens) قادر است تا سلول های بدخیم تهاجمی تومور مغزی گلیوبلاستوما (glioblastoma brain tumour) را بدون این که آسیبی به سلول های سالم وارد کند ، از بین برده و نابود سازد . قابل ذکر است که پیش از این  گزارش مبتنی بر مطالعات و نتایج حاصل از بررسی های گیاه راتا گراوانز در مجله علمی PLOS One به چاپ رسیده بود .

دور جدید این تحقیقات  توسط لوکا کولاسی – دی آماتو (Luca Colucci - D Amato) از مدرسان آسیب شناسی عمومی دانشگاه دوم ناپل (SUN) و حمایت شبکه حفظ و مدیریت کشاورزی منابع ژنتیکی مواد غذایی AGRIGENET انجام شده است .

کلودیا سینیگلیا (Claudia Ciniglia) از استادیاران گیاه شناسی دانشگاه دوم ناپل (SUN) در این رابطه اظهار داشت : " مواد طبیعی نشان دهنده یک منبع مهم از مولکول های جدید با فعالیت درمانی در بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله انواع سرطان ها هستند . "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha