جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

بیشتر افراد به هنگام استشمام بوی مطبوع و نامطبوع الگوی خاصی را دنبال می‌کنند، اما نتایج جدید مطالعات جدید نشان می‌دهد که این روند در کودکان مبتلا به اوتیسم مشاهده نمی‌شود و کودکان مبتلا به اوتیسم توانایی این سازگاری را ندارند.

سلامت نیوز:بیشتر افراد به هنگام استشمام بوی مطبوع و نامطبوع الگوی خاصی را دنبال می‌کنند، اما نتایج جدید مطالعات جدید نشان می‌دهد که این روند در کودکان مبتلا به اوتیسم مشاهده نمی‌شود و کودکان مبتلا به اوتیسم توانایی این سازگاری را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان با روش جدید می‌توانند کودک مبتلا به اوتیسم را با دقت بالا و در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه و با استفاده از روشی کاملا غیر گفتاری و بدون نیاز به انجام چند مرحله آزمایش شناسایی کنند.


در این بررسی از 36 کودک از جمله 18 کودک مبتلا به اوتیسم درخواست شد تا هنگام استشمام بوی مطبوع و نامطبوع تنفس کنند تا واکنش‌های بویایی آنان اندازه گیری شود و مشاهده شد کودکانی که در طیف مبتلایان به اوتیسم نبودند در مدت 305 میلی ثانیه پس از قرار گرفتن در معرض بو واکنش بویایی خود را تنظیم کردند هر چند این وضعیت در کودکان اوتیسمی مشاهده نشد. تفاوت موجود در واکنش‌ بویایی به متخصصان اجازه داد تا با دقت 81 درصدی تعیین کنند کدام یک از کودکان به این بیماری مبتلا هستند.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان این مطالعه امیدوارند یافته‌های بدست آمده اساسی برای تولید وسیله‌ای تشخیصی باشد که بتوان از آن در سنین پایین و حتی زمانیکه کودک تنها چند ماه دارد، استفاده کرد.
گفتنی است، تشخیص به موقع اوتیسم شرایط را برای مداخله موثر و جلوگیری از پیشرفت آن فراهم می‌سازد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha