جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 153783

یک دندانپزشک به روزه داران توصیه کرد که برای رفع بوی بد دهان خود در هنگام سحر و افطار مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

سلامت نیوز:یک دندانپزشک به روزه داران توصیه کرد که برای رفع بوی بد دهان خود در هنگام سحر و افطار مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رعایت بهداشت دهان و دندان را برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان مهم دانست و گفت: میزان بزاق دهان روزه‌داران در طول روز به دلیل اینکه ساعت‌های طولانی از هیچ نوع خوردنی و آشامیدنی استفاده نمی‌کنند، به حداقل می‌رسد که این مساله می‌تواند بوی بد دهان روزه‌داران را در پی داشته باشد.


این دندانپزشک با تاکید بر نقش مهم بزاق در تمیز کردن سطح دهان گفت: بزاق علاوه بر اینکه با تمیز کردن فضای دهانی از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند، حالت اسیدی موجود در دهان را از بین برده و از این طریق مانع از پوسیدگی دندان فرد می‌شود.
رازقی گفت: بزاق همچنین میزان پوسیدگی دندان را به حداقل می‌رساند و لذا میزان پوسیدگی دندان در روزه داران به دلیل کاهش سطح بزاق به شدت بالا می‌رود.


وی با بیان اینکه روزه داران با رعایت بهداشت دهان و دندان خود می‌توانند میزان پوسیدگی را کاهش دهند، گفت: روزه داران باید پس از صرف وعده‌های سحر و افطار به خوبی مسواک بزنند و سطح دندان و دهان خود را از مواد غذایی کاملا تمیز کنند.
رازقی استفاده از نخ دندان پس از مسواک زدن را به روزه‌داران توصیه کرد و از آنها خواست پس از اینکه به خوبی سطح دهان و دندان خود را از مواد غذایی پاک کردند، با استفاده از نخ دندان بقایای مواد خوراکی را از بین دندان‌های خود از بین ببرند.
وی خاطرنشان کرد: در طی روز نیز می‌توان چند بار مسواک زد و دندان‌ها را نخ کشید، چراکه این کار نه تنها مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود بلکه از ایجاد بوی بد دهان هم تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند.


رازقی با بیان اینکه تجمع ذرات غذا بین پرزهای سطح زبان از دیگر دلایل بروز بوی بد دهان است، به روزه داران توصیه کرد: برای کاهش بوی بد دهان خود زبانشان را هم مسواک بزنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha