شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 15386

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد که اصلاح در حوزه سلامت و پزشکی به منظور اصلاحات اقتصادی لازم است.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،اوباما با طرح اصلاح  مراقبت های پزشکی در جهت رهایی از بحران اقتصادی موجود را بیان کرده است. او به قانونگذاران، پزشکان، نمایندگان حوزه سلامت و وکلای بیماران اعلام کرد که کنترل هزینه های پزشکی برای بازگشت به وضعیت عادی و غیر بحرانی اقتصاد لازم است. او گفت دولت درصدد تصویب قانون های جدید برای گسترش پوشش پزشکی و سلامت و کنترل هزینه های تا پایان سال جاری می باشد.
از نظر او ، در یک میزان وسیع، بزرگترین تهدید برای ترازنامه اقتصادی دولت هزینه های سربه فلک کشیده بخش پزشکی می باشد که حتی کنترل شده نیز نمی باشد.
گفتنی است که اوباما اخیرا بالغ بر 630 بیلیون دلار برای کمک به اصلاحات در نظر گرفته است که می تواند شامل یارانه بیمه برای افراد کم درآمد، گسترش پوشش مراقبت های پزشکی و بیمه بهداشت مستمندان باشد. با این حال طرح اصلاحات هنوز سطحی و ناتمام است.
مقامات کاخ سفید در مورد علت شکست اجرایی دولت کلینتون در تلاش برای اصلاح حوزه سلامت و پزشکی در سال 1994 نگران می باشند. در آن زمان قانون گذراران از جمله بسیاری از افراد حزب کلینتون در جریان تلاش برای اصلاحات دست به شورش زدند. ملودی بارنه رهبر کمیسیون اقتصادی میهن امریکا می گوید که طرح جاری به مجلس ارائه شده تا روند اجرا به صورت واضح و آشکار شود.
در سخنرانی باراک اوباما درباره موضوع های دیگری از قبیل پزشکی پیشگیری و برنامه های  تندرستی ، اصلاح در تشویق و ایجاد انگیزه برای پزشکان و بیمارستان ها ، ارتقا تحقیقات پزشکی و توسعه تغذیه دوران کودکی بحث و گفتگو شد.
هم اکنون در امریکا هزینه بیمه شخصی برای یک خانواده متوسط چهار نفری بیش از 12600 دلار در سال می باشد که این مقدار قابل توجهی بر درآمد یک خانواده و کارمندان می باشد و باید پرداخت شود. از طرفی هنوز 46 میلیون نفر از مردم ا مریکا تحت بیمه سلامت نمی باشند.
اوباما می گوید اولین هدف وی کنترل هزینه ها ، با تمرکز بر پیشگیری از بیمار های و توسعه زندگی سالم، بهبود تکنولوژی اطلاع رسانی پزشکی و تحقیق برای درمانها و آزمایشات برتر می باشد. با ابراز تمام این مسائل قانون گذاران درصدد برآمده اند که تا بهار و یا تابستان سال جاری بهترین قانون ممکن را در راستای تغییرات ذکر شده وضع نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha