دبیرکل خانه پرستار از اعلام نتایج قطعی چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری در روز شنبه خبر داد و افزود: برگزاری این دوره انتخابات با دوره‌های قبلی تفاوت داشت زیرا در این دوره طیفی تحت عنوان پرستاران عدالت خواه شرکت کردند که این طیف بیشتر منتقد به سیاست‌های وزارت بهداشت بودند و هدف کلی آنان برقرای عدالت همه جانبه در نظام سلامت است.

نتایج قطعی انتخابات نظام پرستاری امروز اعلام می شود/ منتقدان وزارت بهداشت، بیشترین رای را آوردند

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار از اعلام نتایج قطعی چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری در روز شنبه خبر داد و افزود: برگزاری این دوره انتخابات با دوره‌های قبلی تفاوت داشت زیرا در این دوره طیفی تحت عنوان پرستاران عدالت خواه شرکت کردند که این طیف بیشتر منتقد به سیاست‌های وزارت بهداشت بودند و هدف کلی آنان برقرای عدالت همه جانبه در نظام سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز،محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خانه پرستار افزود: برنامه‌ها و اهداف این ائتلاف نیز با استقبال عمومی جامعه پرستاری روبرو شد و توانستند پیروز قاطع انتخابات باشند و بیش از 70درصد هیات مدیره‌های نظام پرستاری کشور را این ائتلاف به دست  خواهندگرفت و البته ترکیب ‌30 درصدی باقی مانده نیز  متنوع بخشی مستقل هستند و برخی نیز اعلام موضع نکرده‌اند اما آنچه که مسلم است اینست که جریان همراه با وزارت بهداشت و تفکر حاکم بر نظام پرستاری حاکم  هم اگر باشند در این وضعیت نتوانستند اعلام موجودیت کنند.


دبیر کل خانه پرستار یادآور شد: جریانی که وزارت بهداشت سعی می‌کرد آنان را وارد عرصه انتخابات کند اصلا رای نیاورد و اگر هم تعداد معدودی رای آوردند  حتی جرات اعلام موجودیت ندارند، تفاوت این دوره با دوره‌های قبل این بود که سیستم پزشک سالار با  رصدوانجام نظر سنجی می‌دید که جریان انتخابات  سمت  طیف پرستاران عدالت خواه  در جریان است تاب و تحمل نیاورد و علی رغم تمام تلاشی که کردند تا کفه ترازو به سمت جریان همسو با وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری تغییر دهد اما کفه ترازو به سمت پرستاران عدالت خواه سنگینی کرد. هر چند علی رغم تلاش‌های مختلفی که قبل از انتخابات آغاز کرده بودند و با استفاده از  ابرازهایی که داشتند نتوانستند بازهم کاری کنند و حتی به صورت بی سابقه با یک سری از فعالان صنفی و هدایت‌گران جریان پرستاران عدالت خواه رد صلاحیت کردند.


شریفی مقدم ادامه داد: به عنوان نمونه  بنده  وتعدادی از اعضای شورای مرکزی خانه پرستاررا بدون دلیل قانع کننده رد صلاحیت کردند تا شاید بتوانند با رد صلاحیت‌ها، مسیر انتخابات نظام پرستاری را تغییر دهند که علی رغم تلاش‌های فراوانی که کردند ائتلاف پرستاران عدالت خواه پیروز قاطع انتخابات شد.
وی با بیان اینکه سیستم پزشک سالار وزارت بهداشت هنوز پیام انتخابات را درک نکرده است، افزود:  انتخابات شورای عالی نظام پرستاری کشور نیز داریم که از هر هیات مدیره یک نفر  برای شرکت در مجمع عمومی جهت انتخاب 25 نفر درشورایعالی انتخاب می شود و در مناطقی که بیش از 500رای دارند به ازای هر 500 رای یک نفر اضافه می‌شود مثلا تهران بابیشاز2000رای داشته 5 نفر جهت شرکت انتخاب می‌شوند،  تبریز 4 و مشهد و شیراز 3 نفر انتخاب می‌شود و سایر مناطق یک نفر انتخاب می شود.


دبیر کل خانه پرستار ادامه داد: سیستم پزشک سالار سعی دارد با استفاده از ابزار و امکانات موجود در وزارت بهداشت و با نفوذ، رایزنی، دادن وعده و وعید و  گاها تهدید با هیات مدیره‌های منتخبین ارتباط برقرار کند که به شکلی به افرادی که می‌خواهد و همسو با وزارت بهداشت هستند رای دهند چون در شورای عالی نیز هر پرستاری که عضو نظام پرستاری باشد می‌تواند کاندیدا شود.


شریفی مقدم به هیات مدیره‌های منتخب توصیه کرد: پرستاران کشور به اهداف عدالت خواهی آنان رای دهند، رسم امانداری را رعایت کنند و تحت تاثیر وعده‌های پوچ قرار نگیرند و از سویی دیگر به مسولان در سیستم‌های دیگر نیز توصیه کرد که اجازه دهند پرستاران خود تصمیم بگیرند و انتخاب کنند و در انتخابات صنفی مداخله نکنند. .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha