فوق تخصص گوارش و کبد تأکید کرد: شعار «لاغری در ۱۰ روز» موجب می شود تا به صورت موقت وزن افراد به علت کاهش میزان آب کاهش یابد، اما پس از پایان رژیم غذایی وزن فرد مجدد به حالت اول بازمی‌گردد.

سلامت نیوز:فوق تخصص گوارش و کبد تأکید کرد: شعار «لاغری در ۱۰ روز» موجب می شود تا به صورت موقت وزن افراد به علت کاهش میزان آب کاهش یابد، اما پس از پایان رژیم غذایی وزن فرد مجدد به حالت اول بازمی‌گردد. 


 به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فارس،‌ سیدمؤید علویان درمورد تبلیغات گسترده پیرامون «لاغری در 10 روز» گفت: در مورد رژیم‌های غذایی برای «لاغری در 10 روز» یا «یک ماه» تبلیغات وسیعی وجود دارد که ادعا می‌کند، می‌تواند برای آب کردن چربی‌های اضافی و رهایی از چاقی در مدت کوتاهی با استفاده از رژیم‌های غذایی معجزه‌گر و بدون ورزش موفقیت‌آمیز باشد.

وی با طرح این سؤال که آیا می‌توان چربی‌هایی که طی چند سال و به مرور به بدن اضافه می‌شود را یک شبه آب کرد، گفت: باید توجه داشت که خطرات این رژیم‌های غذایی بسیار بالاست.


این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: این رژیم‌های غذایی براساس حذف گروه مشخصی از غذاها یا مواد غذایی نامناسب، استفاده از مکمل‌های غذایی به‌عنوان چربی‌سوز و تأکید بر استفاده از غذاهای خاص از جمله گریپ‌فروت، عصاره افرا، شربت آبلیمو یا سوپ‌های مخصوص بنا شده است.
وی با تأکید بر اینکه این گونه رژیم‌ها ممکن است در کوتاه مدت باعث کاهش وزن شود، گفت: در جریان این گونه رژیم‌ها و با پرهیز از خوردن مواد غذایی بخش از آب بدن و چربی‌ها از بین می‌روند.


علویان با بیان اینکه این کاهش وزن موقتی است، گفت: تقریباً همه افرادی که وزن خود را کاهش می‌دهند بعد از کنار گذاشتن این رژیم غذایی طبق عادات گذشته غذا می‌خورند و مجدد وزن‌شان افزایش پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: افراد چاق به هیچ وجه نباید فریب این گونه تبلیغات را بخورند و به استفاده از مکمل‌های چربی‌سوز روی بیاورند.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha