شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 153879

از آنجایی که با گذر زمان شمار بیماری‌های جدید و دور از ذهن رو به افزایش می‌رود، تعجبی ندارد که به کمک علم و تکنولوژی، درمان‌های مدرنی نیز برای مقابله با آنها کشف و یا ابداع شود. اما با این وجود بازهم برخی بر این باورند که هیچ شیوه نوینی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان‌های سنتی باشد. برخی از این روش‌های سنتی به حدی عجیب هستند که حتی با ادله کافی هم قادر به باور آنها نخواهید بود.در این هفته به برخی از این روش‌های درمانی عجیب اشاره کرده‌ایم.

سلامت نیوز: از آنجایی که با گذر زمان شمار بیماری‌های جدید و دور از ذهن رو به افزایش می‌رود، تعجبی ندارد که به کمک علم و تکنولوژی، درمان‌های مدرنی نیز برای مقابله با آنها کشف و یا ابداع شود. اما با این وجود بازهم برخی بر این باورند که هیچ شیوه نوینی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان‌های سنتی باشد. برخی از این روش‌های سنتی به حدی عجیب هستند که حتی با ادله کافی هم قادر به باور آنها نخواهید بود.در این هفته به برخی از این روش‌های درمانی عجیب اشاره کرده‌ایم.
 

قورباغه ات را قورت بده!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تپش ضمیمه روزنامه جام جم ، این مورد همان طور که از نامش پیداست، راه چندان خوشایندی برای درمان به نظر نمی رسد اما براساس تجربه کسانی که از آن استفاده کرده اند، گویا درمان موثری برای دردهای شکمی و احتمالا در صورت خفه نشدن در حین بلع درسته این موجودات لزج زنده، راه حل مناسبی برای درمان اختلالات تنفسی و آسم نیز می باشد.

هرچند این روش، پایه و اساس علمی ندارد و در نگاه اول حتی خطرناک نیز به نظر می رسد اما بنابر گفته مردم حیدرآباد هندوستان؛ بلعیدن ماهی زنده، تاکنون بیماری های آسم و اختلالات ریوی بسیاری از آنها را درمان کرده است. آنها بر این باورند که ماهی زنده درحین پایین رفتن ،راه گلوی بیمار را پاک کرده و برای همیشه بیماری های تنفسی و ریوی را از بین می برد.

از طرف دیگر چینی ها نیز از این روش بهره می برند ،فقط با این تفاوت که آنها برای درمان دردهای شکمی، از این روش استفاده می کنند. البته این نکته را باید افزود که چینی ها در این درمان ظرافت هندو ها را نداشته و برای اطمینان از بهبودی کامل به جای یک ماهی کوچک، از یک قورباغه یا موش زنده استفاده می کنند! براساس این باور خوردن و جویدن قورباغه زنده برای افزایش قدرت فیزیکی نیز سودمند بوده و آنها را قوی و قدرتمند می کند!

به گزارش یکی از روزنامه های محلی یک مرد چینی 66 ساله به نام جیانگ ماشنگ طی سال های عمر خود قورباغه و موش را به رژیم غذایی خود افزوده و حتی رکورد خوردن 20 موش در یک روز را هم از آن خود کرده است.

الکتروشوک

اصولا برق و جریان الکتریسته از آن دسته مواردی است که با کسی شوخی ندارد و اگر خدایی نکرده به صورت کاملا اتفاقی به بدن وصل شود چنان بی رحم است که در چشم برهم زدنی کارمان را یکسره می کند. اما باز هم با وجود همه این تفاسیر، اگر در شرایط کنترل شده و به میزان لازم به بدن وارد شود باعث سرعت بخشیدن به روند بهبودی و بازیافتن سلامتی برخی بیماران می شود.

برای مثال استفاده از برق یا الکتروشوک در تمام دنیا، یکی از روش های درمان افسردگی و حتی خلاصی از توهمات ذهنی موادمخدر جدید ازجمله شیشه و کراک است. در این درمان، میزانی از جریان الکتریسیته به مغز وارد می شود، که باعث تنظیم عملکرد یکسری از سلول های مغز شود.

علاوه بر آن، بتازگی دانشمندان بریتانیایی به سرپرستی یک محقق ایرانی به نام اردشیر بیات با استفاده از شوک الکتریکی موفق به کشف روش جدیدی برای سرعت بخشیدن به بهبود جراحت های پزشکی شده اند. آزمایش های صورت گرفته روی زخم های 40 داوطلب حاکی از آن است که تحریک الکتریکی وارد شده، سرعت بهبود زخم ها را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. براساس این پژوهش ها دانشمندان دریافتند که الکتریسته، منجر به تشکیل عروق خونی جدید و افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده شده و در نهایت روند بهبود زخم را سرعت می بخشد. البته شوک درمانی عوارض جانبی نیز همراه دارد، اما در برابر منافع حاصل از استفاده درست از آن، این عوارض اهمیت چندانی ندارد. حالت های فراموشی موقت و خفیف تا حداکثر شش هفته، از جمله عوارض این شیوه درمانی هستند. در این گونه درمان، اولین گامی که پیش از هر اقدام باید صورت بگیرد، آرام کردن بیمار ،توضیح امنیت عملیات شوک درمانی و تضمین بازیابی سلامت آنهاست.

لجن برای درمان

در طب سنتی چینی گفته می شود که لجن ها و جلبک های دریایی برای درمان آرتروز، سیاتیک، کاهش فشار خون و جوان سازی پوست موثر است. مالیدن لجن روی پوست یا گرفتن حمام لجن از معمول ترین روش های درمانی هستند که به دلیل داشتن فواید بسیار نه تنها در چین بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نظیر انگلیس، آلمان و حتی ایران نیز طرفدار بسیار دارد. گرچه این درمان برای بسیاری از کسانی که با آن آشنایی ندارند عجیب و منزجرکننده به نظر می رسد اما فواید سلامتی بخش موجود در آن، از جمله آنتی بیوتیک های طبیعی، معدنی و گیاهی که طی شنا در لجن وارد پوست و سپس دستگاه گردش خون می شود، روی سیستم عصبی تاثیر مثبت فراوان داشته و بسیاری از دردهای مزمن را التیام می بخشد. استقبال چینی ها از لجن درمانی به حدی است که روزهای زیادی منتظر لجن بستن آب های بندر چینگ دائو می شوند تا با شروع فصل تابستان همگی با اشتیاق برای آب تنی در لجن ها به طرف سواحل چینگدائو و شهرهای اطرافش سرازیر شوند.

کتک بخور سالم بمان

به احتمال زیاد تا به حال این تجربه را داشته اید که برخی از اطرافیان هنگام بیماری، به جای مراجعه به دکتر، روش های من درآوردی و عجیبی را برای بهتر شدن به شما پیشنهاد می کنند.

یکی از این روش های عجیب ،کتک درمانی است که برای اولین بار توسط مردی چینی به نام هونچی زیاو برای درمان بسیاری از بیماری ها ابداع شد!

وی معتقد است که وارد شدن ضربات شدید به بدن ،باعث دفع سموم جاری در رگ های بیمار می شود. او بر این باور است که کتک درمانی حتی بیماری های مادام العمر مانند دیابت را نیز درمان می کند.در این روش علاوه بر کتک زدن بیمار، اندام های او نیز برای دفع سریع تر سموم توسط مددکاران کشیده خواهد شد. گرچه این شیوه عجیب و غریب، در روند بهبود برخی بیماری ها تاثیر داشته اما در مواردی نیز نتیجه عکس داده و باعث کشته شدن بیمار شده است. بنابر گزارش رسانه های محلی، در یکی از این سمینارهای کتک درمانی، جنازه کودکی هفت ساله که در این سمینار حضور داشت، ساعاتی پس از اتمام جلسه در حالی که آثار شدید ضرب و شتم در بدنش مشاهده می شد در هتلی در آن حوالی پیدا شد. در این پرونده پلیس معتقد است که ضربات شدید وارده در کتک درمانی، از آستانه تحمل این کودک خارج بوده و باعث کشته شدن او شده است.

مخترع این درمان دیوانه وار معتقد است که ضربات سنگین به بدن، مویرگ ها را پاره کرده ،بدن را داغ می کند و راه را برای گذر انرژی باز می کند. وی طی مصاحبه ای اعلام کرد که مشکل پروستات 250 نفر را با کتک درمانی حل کرده است!

ریل درمانی

کشورهای آسیایی معمولا در سراسر جهان به خاطر پیشگام بودن در طب سنتی برای درمان بیماری ها شهره هستند، اما برخی از این درمان ها به قدری عجیب و دور از ذهن است که مردم دیگر کشورها با شنیدن آنها انگشت به دهان می مانند. از عجیب ترین روش های درمان سنتی مردم اندونزی این است که برای معالجه انواع بیماری ها روی ریل های راه آهن مدتی دراز می کشند! براساس گزارش رسانه های این کشور، ساکنان استان جاوای غربی اندونزی از روش ریل درمانی برای معالجه بیماری های مختلف خود استفاده می کنند. مردم اندونزی معتقدند که امواج الکتریسیته موجود در قطارها و ریل های راه آهن خاصیت شفابخشی برای تمامی امراض آنها دارد از این رو بیماران با دراز کشیدن روی ریل های راه آهن، به معالجه دردهای خود می پردازند. تاریخچه این شیوه درمانی به زمانی باز می گردد که مدت ها پیش یک جوان با خوابیدن روی ریل های راه آهن این منطقه شفا یافت.متاسفانه درآن زمان هزینه های درمان در اندونزی به حدی بالابود که مردم فقیر باور این داستان را، وسیله ای برای شفا گرفتن دانستند. حال با گذشت زمانی زیاد از شفا گرفتن آن جوان مردم معتقدند که انرژی و فلزات بکار رفته در ریل ها به گونه ایست که بیماری های سکته مغزی، آسم، فشارخون بالا و کوفتگی را درمان می کند.

البته این درمان باعث می شود تا همه ساله شماری از افراد دچار برق گرفتگی شده و کودکان بسیاری روی ریل ها جان خود را از دست دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha