متخصصان در یک مطالعه جدید به واکسن آزمایشی دست یافته‌اند که از ابتلای نیمی از میمون‌های دریافت‌کننده این واکسن به عفونت ایدز به طور کامل جلوگیری کرده است.

سلامت نیوز:متخصصان در یک مطالعه جدید به واکسن آزمایشی دست یافته‌اند که از ابتلای نیمی از میمون‌های دریافت‌کننده این واکسن به عفونت ایدز به طور کامل جلوگیری کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان که با همکاری گروهی از پزشکان و محققان انستیتو «راگُن» در بیمارستان عمومی ماساچوست آزمایشات فوق را انجام داده‌اند با بیان این که میمون‌ها پس از تزریق این واکسن در معرض سطح بالایی از آلودگی حاصل از ویروس مهاجم مشابه ویروس ایدز در انسان قرار گرفتند، تایید کردند که این واکسن از آلوده شدن نیمی از میمون‌ها به این ویروس جلوگیری کرده است.


نتایج به دست آمده از این بررسی تا حدی مثبت بوده که متخصصان عرصه پزشکی را متقاعد ساخته که آن را روی نمونه‌های انسانی توسط شرکت‌های داروسازی مهم آزمایش کنند. این آزمایش بین‌المللی روی 400 داوطلب سالم در آمریکا، شرق و جنوب آفریقا و تایلند در حال انجام است.
به گفته کارشناسان، حدود 35 میلیون نفر به ویروس ایدز آلوده هستند و از زمان شیوع آن از 30 سال قبل تاکنون این بیماری موجب مرگ 40 میلیون نفر در سراسر جهان شده است.


به رغم پیشرفت‌های انجام شده در روش‌های درمانی ایدز، کارشناسان بر این باورند که واکسیناسیون، بهترین راه حل برای ریشه‌کن کردن این بیماری است.
در این بررسی یک واکسن جدید و دو مرحله‌ای مورد آزمایش قرار گرفت که شامل آماده کردن سیستم ایمنی با استفاده از گونه ضعیف‌شده ویروس سرماخوردگی به منظور انتقال ژن‌های ویروس ایدز به بدن فرد مورد نظر است و مرحله دوم که شامل تزریق پروتئین خالص شده ویروس ایدز به فرد است تا واکنش ایمنی قوی در بدن ایجاد شود.


به گزارش روزنامه دیلی‌میل، به گفته متخصصان آزمایش واکسن ایدز روی میمون‌ها به منظور تست محدودیت‌های واکسن و قرار دادن نمونه‌های آزمایشی در معرض سطح بالایی از آلودگی با این ویروس انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha