سخنگوی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس با انتقاد از خشک کردن باغات تهران با گازوئیل، گفت: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که پای درختان علف کش یا گازوئیل می‌ریزند تا باعث از بین رفتن آنها شوند.

روایت درختانی که با گازوئیل آبیاری می‌شوند

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس با انتقاد از خشک کردن باغات تهران با گازوئیل، گفت: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که پای درختان علف کش یا گازوئیل می‌ریزند تا باعث از بین رفتن آنها شوند.

موید حسینی صدر در گفت وگو با خانه ملت،‌ با تاکید بر ضرورت حفظ باغات در تهران، افزود:‌ امروزه تهران در حال تبدیل شدن به شهری سنگی است به طوریکه در هرکجای این شهر شاهد خشک شدن باغات هستیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه خشک کردن باغات در شهر تهران، ادامه داد: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که پای درختان علف کش یا گازوئیل می‌ریزند تا باعث از بین رفتن آنها شوند و در این میان بعد از خشک شدن، درختان را قطع می‌کنند و زمین فضای سبز را به ساخت برج‌های چند طبقه اختصاص می‌دهند.

 

ضرورت نظارت بر کمیت و کیفیت ساخت وسازها در تهران

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ این ساخت‌وسازها در شرایطی است که الگوی شهرسازی و حقوق قانونی شهروندان نیز رعایت نمی‌شود که به نظر می‌رسد امروزه زمان آن رسیده تا در مورد کمیت و کیفیت ساخت‌وسازها نظارت جدی‌تری انجام شود.

وی یادآور شد: از سویی دیگر اراضی  ملک‌های بی‌صاحب از سوی برخی افراد پرنفوذ شناسایی شده و با ساخت سندهای جعلی و انجام زدوبندهای زیاد این ملک‌ها را تصرف و اقدام به زمین‌خواری می‌کنند. این افراد زمین‌هایی که ممکن است صاحب آن فوت کرده یا در ایران ساکن نباشد یا اینکه به دلیل دارایی زیاد فرصتی برای رسیدگی به زمین خود را ندارد شناسایی کرده و آن را تصرف می‌کند.

حسینی‌صدر با بیان اینکه برخی افراد با سوء استفاده برخی اراضی حاشیه رودخانه‌ها را به تصرف درآورده‌اند، افزود: این سوء استفاده اغلب شخصی و گروهی است و گاهی نیز تحت عنوان تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس نسبت به این تخلفات ورود خواهد کرد، ‌گفت: به نظر می‌رسد در مورد تملک اراضی دولتی، کشاورزی و ملی و بدون صاحب و همچنین صدور مجوز طبقات اضافه برای ساختمان‌ها باید مجلس تحقیق و تفحصی از نهادها و سازمان های مربوطه انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha