رئیس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: دلیل عدم اجرای قانون منع استعمال دخانیات، سودجویی‌ها و تجارت هنگفتی است که وجود دارد، این سودجویان با روش‌های زیبا و فریبنده مثل حمایت از ورزش جوانان و ساخت بیمارستان‌ مانع می‌شوند.

سلامت نیوز:رئیس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: دلیل عدم اجرای قانون منع استعمال دخانیات، سودجویی‌ها و تجارت هنگفتی است که وجود دارد، این سودجویان با روش‌های زیبا و فریبنده مثل حمایت از ورزش جوانان و ساخت بیمارستان‌ مانع می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،خسرو صادق‌نیت  در رابطه با دلیل عدم اجرای قانون منع استعمال دخانیات، گفت: دلایل متعددی دارد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم و مردم را همراه خود کنیم چرا که اگر مردم همراه شوند میزان  موفقیت ما در اجرای این قانون افزایش می‌یابد در غیر اینصورت اگر هم از نظر عرضه آن را کنترل کنیم باز هم ممکن است در منازل و مجالس خصوصی استفاده شود.


وی ادامه داد: باید هم از ابزار قانونی استفاده کنیم و از همراهی مردم و اگر این دو همزمان باشند این قانون موفقیت‌آمیز خواهد بود و اجرای آن به تنهایی فقط باعث می‌شود که استعمال آن از جلوی چشم خارج شده و در اماکنی که در معرض و دید ما نیستند مصرف شوند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بنابر این اطلاع‌رسانی مردم از طریق رسانه‌ها و کنترل عرضه به صورت همزمان از جمله برنامه‌هایی است که باید دنبال شود.


صادق‌نیت در مورد سودآوری و باندهای پشت صحنه‌ای که با این قانون مبارزه می‌کنند، گفت: دلیل اینکه برای اجرای قانون منع استعمال دخانیات مقاومت می‌شود سودجویی‌هایی است که در سطح خرده و کلان وجود دارد به هر حال در این تجارت پول هنگفتی جابه‌جا می‌شود و زمانی که این پول به دست افراد سودجو می‌افتد آنها از راه‌های مختلف به دنبال افزایش این سودجویی بوده یا جلوی این قانون را می‌گیرند.


وی ادامه داد:‌ این سودجویان از هر روشی حتی از روش‌های زیبا و فریبنده استفاده می‌کنند حتی گاهی می‌بینیم در قالب حمایت از ورزش جوانان، ساخت کلینیک‌ها و بیمارستان‌هایی که به درمان بیماران می‌پردازند به تبلیغ و سودجویی خود اهتمام می‌ورزند و با این روش‌ها به دنبال توجیه وجهه خود هستند. 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بنابر این سازمان جهانی بهداشت نیز جلوی اینگونه اقدامات را گرفته و اعلام کرده باید از حمایت‌های مالی و انسان‌دوستانه در قالب چنین اقداماتی پرهیز شود چرا که قصد نهایی آنها سوء است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha