بدون شک با شروع روزهای گرم تابستان برای اغلب شما دیدن خوشه‌های رنگارنگ و دلپذیر انواع انگور در مغازه‌های میوه فروشی صحنه‌ای بسیار وسوسه انگیز است. در تاکستان‌های ایران نیز انواع مختلفی از این میوه پرورش داده می‌شود که رایج‌ترین آنها عبارتند از انگور عسگری، بی‌دانه، یاقوتی، لعل حسینی، مسکه، نباتی، کشمشی، رازقی شیرازی و... است. شاید برای خیلی از افراد این سوال مطرح باشد که با تنوع بسیار در گونه انگور، بهترین نوع آن کدام است.

سلامت نیوز: بدون شک با شروع روزهای گرم تابستان برای اغلب شما دیدن خوشه‌های رنگارنگ و دلپذیر انواع انگور در مغازه‌های میوه فروشی صحنه‌ای بسیار وسوسه انگیز است. در تاکستان‌های ایران نیز انواع مختلفی از این میوه پرورش داده می‌شود که رایج‌ترین آنها عبارتند از انگور عسگری، بی‌دانه، یاقوتی، لعل حسینی، مسکه، نباتی، کشمشی، رازقی شیرازی و... است. شاید برای خیلی از افراد این سوال مطرح باشد که با تنوع بسیار در گونه انگور، بهترین نوع آن کدام است.

دکتر لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی در این باره به سلامانه گفت: «انگور که نام عربی آن عنب است، دارای انواع تابستانی و زمستانی است که انگور عسگری جزو بهترین نوع آن به شمار می‌رود و طبیعتی گرم و تر دارد.»

وی همچنین به خواص انگور از نظر طب سنتی اشاره کرد و گفت: «انگور جزو بهترین میوها به حساب می‌آید که باعث تولید خلط صالح می‌شود، صاف‌کننده خون است و نوشیدن آب آن در درمان بیماری‌های ریه می‌تواند مفید باشد و مصرف آن همچنین به افراد لاغری که تمایل به افزایش وزن دارد توصیه می‌شود چراکه با چاق شدن فرد همراه است.»

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه انگور تازه نفاخ و ملین است، گفت: «یکی از میوه‌هایی که مصرف آن به عنوان میان‌وعده بسیار توصیه می‌شود، انگور است ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد چون انگور تازه نفاخ و ملین است.»

شیربیگی در نهایت خاطرنشان کرد: «برخی افراد عادت دارند حین چیدن این میوه از باغ، آن را بخورند درحالی که نباید انگور بلافاصله بعد از چیدن مصرف نشود و خوردن آن یک یا دو روز بعد از چیدن توصیه می‌شود. ضمن اینکه بهتر است بعد از خوردن انگور آب سرد هم نوشیده نشود چون باعث سردشدن دستگاه گوارش و نفخ زیاد خواهد شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha