یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 154016

رئیس انجمن علمی گوش و حلق و بینی ایران گفت: بیماری گوش خارجی یا همان بیماری گوش شناگران بیماری است که در هوای مرطوب و با ماندن آب در گوش یا دست‌کاری‌ و وجود خراش‌هایی روی پوست گوش، ایجاد می‌شود.

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی گوش و حلق و بینی ایران گفت: بیماری گوش خارجی یا همان بیماری گوش شناگران بیماری است که در هوای مرطوب و با ماندن آب در گوش یا دست‌کاری‌ و وجود خراش‌هایی روی پوست گوش، ایجاد می‌شود.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهدی خواجویی افزود: گوش از سه قسمت خارجی، میانی و داخلی تشکیل‌شده است. بیماری گوش خارجی یا همان بیماری گوش شناگران به دلیل وجود پوشش پوستی و محافظ بر روی گوش خارجی، به‌مراتب کم خطرتر از عفونت گوش میانی و داخلی خواهد بود.

وی با هشدار به افرادی که سیستم دفاعی بدنشان نسبتاً ضعیف‌تر است، گفت: بیماران مبتلابه دیابت یا بیماری‌های که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند باید بیشتر مراقبت کنند، چراکه در این افراد عفونت می‌تواند از پوست رد شود و به استخوان‌های مجرای گوش برسد.


خواجوی افزود:بنابراین اگر درمان نشود همه استخوان‌های گوش را درگیر می‌کند و می‌تواند عوارض داخل جمجمه‌ای و عوارض خطرناک مغزی ایجاد کند. پس این مشکل در بیماران باید درمان شود تا هم سلامت گوش و شنوایی طبیعی تأمین شود و هم از انتشار عفونت جلوگیری کند.


خواجوی افزود: علائم بیماری به سه صورت خود را نشان می‌دهد که در دو حالت عفونت با درد شدید گوش همراه است و حتی کم شنوایی را در پی دارد و درمان آن‌ با آنتی‌بیوتیک‌ها خواهد بود اما در حالت سوم گوش‌درد زیادی وجود ندارد و گوش دچار خارش شدید و کیپ شدگی می‌شود و درمان ضد قارچ را می‌طلبد.
این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: مردم از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت گوش بپرهیزند؛ چراکه هر عفونتی میکروب‌های خاصی دارد و برای درمان، آنتی‌بیوتیک‌های متفاوتی نیاز است، در ضمن چگونگی مصرف آنتی‌بیوتیک را هم باید پزشک تجویز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha