رئیس سمینار یک روزه نگرش چند تخصصی در بی‌اختیاری ادراری زنان با بیان این که بی‌اختیاری ادراری یک بیماری و اختلال قابل درمان است به مبتلایان موکداً توصیه کرد تا به درمانگرانی همچون متخصصان زنان و اورولوژیست‌ها مراجعه كنند.

دکتر اسماعیل ابراهیمی تکام جانی همزمان با برگزاری همایش در گفت وگو با ایسنا گفت: چنانچه بی‌اختیاری ادراری رها شده، کهنه و مزمن شود درمان آن بسیار مشکل خواهد بود در حالی که اگر زود به آن پرداخته شده، علل و عوامل آن شناخته شده و تشخیص مناسب و زودرس داده شود قطعاً درمان آن نیز بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی با اشاره به این که اغلب متخصصان زنان، خانم‌ هستند این گروه از درمانگران را اولین گروهی که زنان مبتلا می‌تواند به آنها مراجعه كنند دانست و ادامه داد: در مرحله دوم اورولوژیست‌ها می‌توانند مورد مراجعه قرار گیرند.

وی افزود: فیزیوتراپیست‌ها نیز می‌توانند در تشخیص و شناسایی اختلات عصبی عضلانی، ضعف‌ها و اسپاسم‌ها و اختلالات کف لگن و ناحیه کمری لگنی، موثر واقع شوند.

ابراهیمی، همچنین به همکاران خود اعم از فیزیوتراپیست‌ها و پزشکان توصیه کرد تا این بیماری بیش از پیش به صورت چند تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی، ارتقای سلامت زنان را هدف برگزاری این سمینار دانست و گفت: در این راستا موضوع بی‌اختیاری ادراری که از دغدغه‌های خاطر جامعه پزشکی است، مورد بحث قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه در مبتلایان به این اختلال، عضلات کف لگن از حفظ و نگهداری ادرار ناتوان هستند؛ افزود: لذا مبتلایان مدام در اضطرار هستند و از بیم آنکه مبادا در مکانی دچار مشکل شوند خود را منزوی می‌كنند.

وی، ارتباط بی اختیاری ادراری با مشکلات دیگری چون کمر درد و اختلالات تنفسی را نیز یکی دیگراز انگیزه‌های انتخاب این موضوع در راستای ارتقای سلامت زنان عنوان کرد.

این سمینار یک روزه به همت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران و انجمن فیزیوتراپی ایران و با حمایت بخش خصوصی 15 اسفند ماه در سالن اجتماعات بیمارستان آتیه برگزارشد که در آن موضوعاتی چون شیوع، عوامل خطرساز، ارزیابی، تشخیص، رفتار درمانی و تمرین درمانی در بی اختیاری ادراری و نیز درمان‌های فیزیوتراپی،غیر جراحی و جراحی آن در قالب سخنرانی و میزگرد مورد بحث قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha