رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران اظهار كرد: سلامت یكی از نعمت‌های بزرگ خداوند است كه در ایران به دلیل باورهای دینی مردم این مقوله نسبت به كشورهای دیگر از آمار بالایی برخوردار است.

عباس حسنی در مراسم افتتاحیه اتاق‌های عمل، آی سی یو، جراحی و آی سی یو نوزادان در بیمارستان كمالی كرج كه با مشاركت خیرین به بهره‌برداری رسید، گفت: دانشگاه علوم پزشكی ایران شش میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش خود دارد كه از این تعداد یك میلیون و 800 هزار نفر در كرج هستند.

وی خاطرنشان كرد: پرداختن و به روز نگه داشتن تجهیزات بیمارستان‌ها كاری بسیار دشوار است؛ به طوری كه هیچ دولتی تا به امروز نتوانسته است هزینه‌های سلامت كشور خود را كامل بپردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكی این آمادگی را دارد كه در مراكز تحت پوشش خود با همكاری سرمایه داران و خیرین در توسعه بهداشت و درمان جامعه و بالا بردن توان سلامت در همه اقشار مردم نهایت كوشش و جدیت را به خرج دهد و از متولیانی كه برای سلامتی مردم از هیچ كاری دریغ نكردند تشكر كند.

رئیس شبكه بهداشت و درمان كرج نیز به كمك خیرین در بالابردن تجهیزات بیمارستان كمالی اشاره و عنوان كرد: با كمك متولیان تعداد تخت‌های بیمارستان كمالی از 25 به 37 تخت افزایش و تعداد چهار اطاق عمل جراحی و بخش ICU در این بیمارستان فعال شده است كه حدود 400 میلیون تومان آن را خیرین و 600 میلیون تومان آن را دانشگاه علوم پزشكی هزینه كرده است.

محمد هادی ناصح در این مراسم عنوان كرد: آمار مرگ و میر زنان در جهان به علت عوارض ناشی از عفونت، خونریزی و افت فشارخون در زمان بارداری 536 هزار نفر است كه با برنامه‌ریزی‌های بهداشت جهانی تا سال 2015 میلادی این مرگ و میر به سه چهارم كاهش پیدا كند.

وی به آمار مرگ و میر زنان در زمان بارداری در فاصله سال‌های 53 تا 55 در ایران اشاره كرد و گفت: در این سال‌ها آمار مرگ زنان 245 مورد به ازای هر 100 تولد بوده كه این میزان در سال 84 به 6/24 درصد كاهش پیدا كرده اما در این میان شبكه بهداشت و درمان پیش بینی كرده است كه تا سال 90 بتواند این آمار را به طور قابل توجهی كاهش دهد و تا پایان برنامه چهارم توسعه از دغدغه‌ها و مشكلات خانواده‌ها كاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha