مهندسان در انگلیس موفق به ابداع نوعی خانه هوشمند برای مبتلایان به زوال عقل شده‌اند.

این خانه مجهز به سیستمهای حسگر هوشمند است و به 700 هزار بیمار انگلیسی كه با مشكل زوال عقل و اختلال مشاعر مبتلاء هستند كمك خواهد كرد كه بتوانند به طور مستقل كارهای روزانه و مورد نیاز خود را در خانه انجام دهند.

طراحان این خانه هوشمند اعلام كردند كه دستاورد آنها به زودی به سطح تولید تجاری خواهد رسید و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

این خانه مجهز به سیستم‌هایی است كه اگر نصب و راه‌اندازی شوند، می‌توانند به طور دقیق حركات افراد در داخل خانه و كارها و اقدامات آنها را در اطراف منزل كنترل و نظارت كنند.

این خانه هم چنین دارای سیستم‌های صوتی است كه به فرد درباره شرایط مختلف و وضعیت وسایل و لوازم اطلاع می‌دهد و سیستم‌های نوری خودكاری هم دارد كه به موقع خاموش و روشن می‌شوند و برای بر طرف كردن شرایط خطرزا كارایی مطلوبی دارند.

این سیستم هوشمند از سوی محققان دانشگاه «بت» طراحی شده و بودجه آن نیز از سوی شورای تحقیقات علوم مهندسی و فیزیك تامین شده است. تاكنون دو نمونه آزمایشی از این سیستم در خانه های مراقبتی در لندن و وست كانتری در انگلیس نصب و راه‌اندازی شده است كه در طول دوره یك ساله نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha