شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 15409

تحقیقات نشان می‌دهد: مصرف كلم بروكلی و كلم پیچ برای مقابله با سرطان پوست مفید است.

‌در پژوهش جدیدی كه روی موشهای آزمایشگاهی انجام گرفته معلوم شد؛ در سبزیجات سبزرنگ مانند كلم پیچ و بروكلی تركیباتی وجود دارد كه می‌توانند دارویی بالقوه برای مقابله با سرطان ملانوم باشند. ملانوم نوعی سرطان پوست است. این مطالعات حاكیست؛ وقتی این مواد با سلنیوم تركیب شوند، ماده‌ای كه حاصل می‌شود می‌تواند به شیوه‌ای بی خطرتر و موثرتر از روشهای متداول، تومورهای پوستی را مورد هدف قرار داده و نابود سازد.

به گزارش ایسنا، دكتر گاوین روبرت سان، استادیار فارماكولوژی، ‌پاتولوژی و درماتولوژی در دانشكده پزشكی پن استیت در این باره اظهار داشت: در حال حاضر هیچ داروی مشخصی وجود ندارد كه پروتئین‌های مولد سرطان ملانوم را مورد حمله قرار دهد.


وی افزود: ما در تحقیقات خود داروهایی را از این تركیبات طبیعی موجود در سبزیجات فوق تولید كرده‌ایم كه می‌توانند 50 تا 60 درصد در دوزهای بسیار پایین مانع از رشد تومورهای سرطانی در موشهای آزمایشگاهی شوند.

روبرت سان و دستیاران وی پیش از این در مطالعات خود نشان داده بودند كه مقابله با پروتئین AKT3‌یك شیوه درمانی بالقوه برای توقف رشد ملانوم است. پس از این كشف، دكتر سان و دستیاران وی تصمیم گرفتند كه داروی مقابله با AKT3 را پیدا كنند. آنها در طول بررسی‌های خود گروهی از تركیبات موسوم به ایزوتیوسیانات‌ها را شناسایی كردند.

این تركیبات به طور طبیعی در سبزیجات سبزرنگ یافت می‌شود كه به لحاظ داشتن خواص ضد سرطانی شناخته شده هستند. از آنجا كه تاثیر تركیبات در این سبزی‌ها به طور طبیعی پایین است محققان برای افزایش اثرگذاری مواد فوق به آنها سلنیوم اضافه كردند. با این شیوه توان مقابله تركیبات گیاهی كشف شده با پروتئین سرطانی افزایش پیدا كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha