رئیس انجمن علمی مامایی با تأکید بر اینکه جامعه مامایی نیاز به حمایت دارد، گفت: 15 تا 16 درصد بارداری ها در کشور پرخطر هستند.

سلامت نیوز:  رئیس انجمن علمی مامایی با تأکید بر اینکه جامعه مامایی نیاز به حمایت دارد، گفت: 15 تا 16 درصد بارداری ها در کشور پرخطر هستند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،ناهید خداکرمی  درخصوص اجرای طرح تحول سلامت و انجام زایمان رایگان طبیعی در بیمارستان های دولتی اظهار داشت: در اجرای طرح تحول سلامت حقوق ماماها در نظر گرفته نشده است و تعرفه زایمان طبیعی به گونه ‌ای تعریف شده که بیشترین سود به جیب پزشکان می رود.


دبیرکارگروه سلامت معاونت زنان ریاست جمهوری ادامه داد: ماماها نقش مهمی در فرایند زایمان دارند و همانند یک متخصص می توانند در این فرایند نقش آفرینی کنند اما همانند یک متخصص و پزشک از حقوق کافی برخوردار نیستند.
رئیس انجمن علمی مامایی با تأکید بر اینکه جامعه مامایی نیاز به حمایت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه نظارت دقیقی در استانداردهای حقوقی کار ماماها صورت نمی ‌گیرد. با وجود اینکه ماماها یکی از عوامل موثر در حمایت از طرح تحول سلامت هستند و جامعه مامایی برای موفقیت اجرای این طرح تلاش زیادی انجام داده اند اما متاسفانه تبعیض ‌هایی در این بخش وجود دارد.
خداکرمی تصریح کرد: ماماها عامل زایمان هستند و با توجه به مشکلاتی که دارند باید مشکلات عاملان زایمان طبیعی کاهش یابد تا بتوان زایمان طبیعی را ترویج داد.
وی در ادامه یادآور شد: همچنین اصلاح سیستم ارائه مراقبت ‌های دوران بارداری به خصوص در پزشک خانواده شهری و روستایی و شبکه‌ های بهداشتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.


رئیس انجمن علمی مامایی کشور با بیان اینکه 15 تا 16 درصد بارداری ها پرخطر هستند، گفت: نقش متخصصان زنان و زایمان ارائه خدمات تخصصی به این گروه است. سلامت باروری زنان یک مقوله بسیار مهم تلقی می شود که متخصصان زنان باید بررسی های لازم را از نظر بیماری های زمینه ای، ناباروری، سرطان زنان و همچنین بارداری های پر خطر انجام دهند و عمل زایمان طبیعی را به ماماها واگذار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha