وی تلویحا پزشکان منتقد این طرح را کسانی می‌داند که منافع خود را در خطر می‌بینند و بر این باور است که بعضی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در استان و کشور از خدا می‌خواهند که مردم برای نوبت گرفتن از آنان با پرداخت هزینه‌های سنگین و پس از طی کردن سختی‌ها بتوانند یک نوبت چند ماهه را از پزشک مورد نظر خود دریافت کنند.

دکتر ایمانیه :منتقدان پزشک خانواده منافع خود را در خطر میبینند

سلامت نیوز:این روزها رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از هر زمان دیگری به دنبال توجیه آنچه او عملکرد مثبت طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می‌داند است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، این در حالی است که به نظر می‌رسد اینک صف منتقدان این طرح به‌هم فشرده‌تر از قبل شده است.

در واقع امروز محمد هادی ایمانیه در کنار طیفی از پزشکان و شهروندان منتقد استفاده کننده از این طرح، جعفر قادری و نظر سنجی‌های صداو سیمای مرکز فارس را هم درصف منتقدان طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می‌بیند.

اما در شرایطی پزشکان استان فارس هنوز هم بر طبل انتقاد خود از این طرح می‌کوبند و از راه‌های مختلف نظیر نگارش نامه اعتراضی به مسئولان وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر ناکارآمد بودن این طرح تاکید می‌کنند، ایمانیه هنوز هم بر پرفایده بودن این طرح اصرار می‌کند.


اما در حالیکه به نظر می‌رسد محمدهادی ایمانیه با موج جدیدی از اعتراضات نسبت به این طرح روبروست، اعتقاد دارد که باید ادبیات اعتراض به این طرح تغییر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این طرح را ملی می‌داند. از حمایت وزیر بهداشت از این طرح سخن می‌گوید و میزان رضایت‌مندی مردم از این طرح را براساس آمارهای مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و قسمی که خود می‌خورد بالا می‌داند.

وی میزان رضایت‌مندی مردم از این طرح را براساس معیارهای گفته شد 63 درصد اعلام می‌کند و می‌افزاید: بر اساس آمارها از ابتدای اجرای طرح پزشک خانواده تاکنون، مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از جیب مردم فارس برای درمان کمتر هزینه شده که این مبلغ را دولت به منظور اجرای طرح پزشک خانواده پرداخت کرده است.

وی تلویحا پزشکان منتقد این طرح را کسانی می‌داند که منافع خود را در خطر می‌بینند و بر این باور است که بعضی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در استان و کشور از خدا می‌خواهند که مردم برای نوبت گرفتن از آنان با پرداخت هزینه‌های سنگین و پس از طی کردن سختی‌ها بتوانند یک نوبت چند ماهه را از پزشک مورد نظر خود دریافت کنند.

وی که خواستار افزایش اطلاعات مردم در خصوص طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است معتقد است با افزایش سطح آگاهی مردم ازاین طرح باعث می‌شود تا استفاده‌کنندگان از این طرح کم‌کاری که از سوی برخی از پزشکان و مراکز غیر دولتی صورت می‌گیرد را بهانه اجرای این طرح تلقی نکنند.

به اعتقاد رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برخی از اعتراضات نیز مربوط به گروهی از پزشکان بوده که با وجود اطلاع دقیق از قوانین طرح پزشک خانواده تخلف می‌کنند.

اما در حالی‌که نظر سنجی‌های صداو سیما، سخنان بخش عمده‌ای از پزشکان عمومی و متخصص و حرف‌های طیف گسترده‌ای از شهروندان استان فارس حکایت از عدم رضایت از اجرای این طرح دارد، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان برکارآمد بودن این طرح تاکید دارد.

طرحی که  بودجه سالانه اجرای آن تنها دو هزار میلیارد تومان است. بودجه‌ای که قابلیت اجرای آن را در تمامی شهرها گرفته‌است. محدودیتی که باعث شده یکی از اهداف برنامه‌ای این طرح یعنی اجرای آن در تمام شهرهای بالا 50 هزار نفر جمعیت در پرده‌ای از ابهام قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیرازی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    2 0
    شما که با برگ طرح پزشک خانواده و سلامت مردم بازی می کنی تا دو روز بیشتر در قدرت بمانی کدام منفعت را در خطر دیده ای؟