مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در آتش سوزی کوه آبیدر که جمعه شب گذشته اتفاق افتاد به 75 هکتار از اراضی آبیدر خسارت وارد شد.

سلامت نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در آتش سوزی کوه آبیدر که جمعه شب گذشته اتفاق افتاد به 75 هکتار از اراضی آبیدر خسارت وارد شد.

پیمان باباپیری در گفت‌و‌گو با ایسنا، در ارتباط با میزان خسارت وارد آمده به کوه آبیدر در آتش سوزی جمعه شب(12 تیرماه)، اظهار کرد: براساس بررسی های صورت گرفته 75 هکتار از اراضی آبیدر در آتش سوزی طعمه حریق شد که عمدتا مراتع درجه سه و علوفه خشک بود.

وی با بیان این که خوشبختانه به جنگل‌های منطقه «گویز کویر» و درختان آبیدر خسارتی وارد نشده است، افزود: میزان خسارتی که در مجموع به کوه آبیدر وارد شده بالغ بر 60 میلیون ریال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در ادامه عنوان کرد: با توجه به این که در این آتش سوزی علوفه سطحی آسیب دیده است، با اولین بارندگی پاییزه آثار سوختگی از بین رفته و مراتع احیا می‌شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در آتش سوزی‌های اخیر عامل انسانی دخیل بوده است که امیدواریم با توجه به فصل گرما و حرارت، مردم از هرگونه سهل‌انگاری پرهیز کرده و در دامان طبیعت و پارک‌ها از افروختن آتش خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha