رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح ازدواج سالم در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می شود و تاکنون هماهنگی های لازم با 20 دانشگاه انجام شده است.

سلامت نیوز: رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح ازدواج سالم در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می شود و تاکنون هماهنگی های لازم با 20 دانشگاه انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گلایل اردلان با اعلام برنامه های وزارت بهداشت برای ترویج ازدواج سالم میان جوانان، از آموزش یکهزار جوان دانشجو و غیردانشجو در خصوص مهارت های ازدواج سالم توسط در برخی دانشگاه های علوم پزشکی از سال گذشته(1393) خبر داد.


وی افزود: امسال درمورد معیارهای همسرگزینی در جوانان، فواید ازدواج سالم برای جامعه ، مردان و زنان و همچنین مهارت های انتخاب همسر مناسب، حدود 300 مربی تربیت کرده ایم که بعد از اتمام تربیت مربی در 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور، سراغ گروه های هدف یعنی جوانان می رویم.


رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت در تشریح جزییات طرح سنجش سلامت دانشجویان علوم پزشکی گفت: طرح سنجش سلامت دانشجویان هر سال پس از ثبت نام دانشجویان با همکاری معاونت های دانشجویی و بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ابعاد مختلف سلامت دانشجویان اجرا می شود.


اردلان افزود: ابعاد این طرح شامل شیوه زندگی آنها مشتمل بر چگونگی تغذیه، میزان فعالیت فیزیکی، وضعیت دخانیات، وضعیت خواب و بیداری، میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی و مواردی از این قبیل بوده و در پایان آنالیز این اطلاعات در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: سنجش سلامت روان دانشجویان نیز توسط معاونت دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز مشاوره مربوطه انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha