وزارت بهداشت فیلیپین روز دوشنبه ابتلای سومین فرد مبتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه موسوم به مرس را در این کشور تایید کرد.

سلامت نیوز: وزارت بهداشت فیلیپین روز دوشنبه ابتلای سومین فرد مبتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه موسوم به مرس را در این کشور تایید کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای سان استار فیلیپین اعلام کرد مبتلا فردی 36 ساله و خارجی است که اواسط ماه گذشته از دبی به مانیل پایتخت فیلیپین وارد شد و اکنون در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد.

مقامات وزارت بهداشت فیلیپین نیز اعلام کردند که تاکنون گزارشی از احتمال انتقال این بیماری در جامعه ارائه نشده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فیلیپین، این فرد که به عربستان نیز سفر کرده بود اکنون در شرایط روبه بهبود قرار دارد.

هفت غیرفیلیپینی نیز که با فرد مبتلا ارتباط داشته اند به مدت 14 روز برای مشخص شدن ابتلا به مرس در قرنطینه قرار گرفتند. همچنین برای اطمینان با حدود 200 مسافر پروازی که فرد مبتلا به مانیل سفر کرده، تماس برقرار شده است.

نخستین مورد ابتلا به ویروس مرس در فیلیپین فروردین ماه سال گذشته گزارش شد. این ویروس در یک شهروند فیلپیینی که از امارات متحده عربی به این کشور بازگشته بود شناسایی شد.

دومین مورد ابتلا به مرس در فیلیپین مربوط به ماه بهمن ماه سال گذشته است که یک پرستار فیلیپینی فعال در عربستان به این بیماری مبتلا شد.

این پرستار فیلیپینی با تشخیص و درمان به موقع توانست بهبود یابد.

فیلیپین سال گذشته مرگ دو نفر از شهروندان خود را که بر اثر بیماری مرس در عربستان جان باختند، مورد تایید قرار داد.

هزاران نفر از مردم فیلیپین به دلیل مشکل بیکاری در این کشور جنوب شرق آسیا، برای کسب درآمد به کشورهای خاورمیانه سفر می کنند.

براساس آمارهای مختلف، بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت 100 میلیونی فیلیپین در خارج از مرزهای این کشور مشغول به کار هستند.

کشف یک فرد مبتلا به مرس که به تازگی در تایلند باعث قرنطینه شدن دهها نفر شد، تدابیر بهداشتی در برخی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا را بدنبال داشت.

ویروس مرس از اواخر اردیبهشت ماه جاری تاکنون 33 نفر از شهروندان کره جنوبی را از پای درآورد که آخرین مورد آن مربوط به مرگ یک زن 81 ساله است که یک هفته پیش جان خود را از دست داد.

مرس یا ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه نوع جدید از ویروس بتاکوروناویروس است که به دلیل شیوع اولیه آن در کشورهای عربستان، امارات، قطر، کویت، مصر و ... نام خاورمیانه را برای خود یدک می کشد.

تاکنون هیچ درمان و واکسنی برای ویروس مرس که برای نخستین بار حدود سه سال پیش در خاورمیانه مشاهده شد و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تقریبا 36 درصد موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری به مرگ منتهی می شود، ساخته نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha