رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بالا رفتن بهای ماده مخدر شیشه و تبلیغ سوداگران مبنی بر فروش این ماده با قیمت پایین تر گفت: این ماده مخدر، ناخالصی های خطرناک بیشتری از نوع اصلی ماده مخدر شیشه دارد.

سلامت نیوز: رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بالا رفتن بهای ماده مخدر شیشه و تبلیغ سوداگران مبنی بر فروش این ماده با قیمت پایین تر گفت: این ماده مخدر، ناخالصی های خطرناک بیشتری از نوع اصلی ماده مخدر شیشه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید صفاتیان افزود:  با توجه به افزایش قیمت شیشه در کشور که ناشی از قیمت پیش سازها و نوعی فعالیت های مثمر ثمر نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با موادمخدر بوده است، قیمت شیشه طی یک ماه اخیر افزایش یافته است.


وی اظهار داشت: به همین منظور سودجویان راهکاری برای فروش شیشه از طریق تبلیغات کذب و دادن آدرس و شماره تلفن اما با قیمت پایین تر را به مصرف کنندگان موادمخدر پیشنهاد می دهند که این افراد باید خیلی مراقب باشند چرا که ماده ای که دراین نوع شیشه به کار برده می شود ناخالصی زیادی دارد.
صفاتیان ادامه داد: این نوع ماده مخدر شیشه نمی تواند ماده روانگردان باشد بلکه ناخالصی بیشتری دارد و این ناخالصی می تواند بسیار خطرناک تر باشد.
وی با بیان اینکه این ناخالصی ها روی سیستم عصبی، کلیه و کبد تاثیر منفی دارد، تصریح کرد: این نوع ماده ناخالص حتی می تواند شخص را از نظر روانی و جسمی به شدت تخریب کند.
معاون سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مردم نباید فریب آگهی برخی سودجویان مبنی بر فروش شیشه با قیمت ارزان تر را بخورند، ادامه داد: هر نوع کالایی که در بازار رقابت داشته باشد قیمت آن تا این اندازه پایین نمی آید که اکنون سودجویان قیمت ماده مخدر شیشه را اینقدر کاهش داده اند.
صفاتیان افزود: قیمت این نوع شیشه با ناخالصی فراوان 30 تا 40 پایین تر از قیمت شیشه با ناخالصی کمتر است و این نوع تبلیغات بخاطر وجود ناخالصی فراوان است.
وی تصریح کرد: از حدودیک ماه پیش تاکنون قیمت هر گرم موادمخدر شیشه 60 تا 70 درصد افزایش یافته است که تاثیر عوامل داخلی و خارجی بر این مساله را نمی توان نادیده گرفت اما مهمترین موضوع در این قضیه عدم دستیابی برخی از معتادان به شیشه به خاطر گرانی این مواد است چرا که ممکن است به سوی مصرف هرویین و تزریق آن روی آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha