سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن بالغ بر ٩٠٠٠ تخت بیمارستانی و ٢٧٦ مركز درمانی سرپایی ملكی از یك سو و عقد قرارداد با بیش از ٤٥٦٠٠ مركز تشخیصی و درمانی، از جمله ٧٦٦ بیمارستان از سوی دیگر، به عنوان بزرگ‌ترین خریدار و دومین تولید‌كننده خدمات سلامت در كشور شناخته می‌شود.

سلامت نیوز:سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن بالغ بر ٩٠٠٠ تخت بیمارستانی و ٢٧٦ مركز درمانی سرپایی ملكی از یك سو و عقد قرارداد با بیش از ٤٥٦٠٠ مركز تشخیصی و درمانی، از جمله ٧٦٦ بیمارستان از سوی دیگر، به عنوان بزرگ‌ترین خریدار و دومین تولید‌كننده خدمات سلامت در كشور شناخته می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز، محمدعلی همتی- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در روزنامه اعتماد نوشت: سازمان تامین اجتماعی مفتخر است به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی، با تمام توان به ایفای تكالیف قانونی خود نسبت به ذی‌نفعان اهتمام می‌ورزد. عملكرد درخشان سازمان در دو سال گذشته در حالی مورد توجه قرار گرفته كه به دلیل سوء‌مدیریت‌های سال‌های اخیر، سازمان در مسیر تامین منابع مورد نیاز برای ارایه خدمات شایسته به مخاطبان خود، با دشواری‌های گوناگونی مواجه بوده و شرایط خطیری را تجربه كرده است. لكن با وجود این دشواری‌ها، با درایت و تدبیر مدیریت ارشد و همدلی و هماهنگی مثال‌زدنی همه اركان سازمان و با رعایت اصل قانونگرایی، خللی در روند خدمت‌رسانی ایجاد نشده است.

بخش درمان سازمان با بیش از ربع قرن فعالیت پس از تصویب قانون الزام، نقش برجسته‌ای در حوزه سلامت كشور ایفا كرده است. در حال حاضر، سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن بالغ بر ٩٠٠٠ تخت بیمارستانی و ٢٧٦ مركز درمانی سرپایی ملكی از یك سو و عقد قرارداد با بیش از ٤٥٦٠٠ مركز تشخیصی و درمانی، از جمله ٧٦٦ بیمارستان از سوی دیگر، به عنوان بزرگ‌ترین خریدار و دومین تولید‌كننده خدمات سلامت در كشور شناخته می‌شود. به‌طور نمونه، در سال ١٣٩٣، با تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی ٤٥ هزار نفر سرمایه انسانی شاغل در بخش درمان سازمان و برقراری تعاملی سازنده و عقد قرارداد با سایر مراكز تشخیصی و درمانی، به بالغ بر ٤٣٠ میلیون مراجعه پاسخ داده شده است. در كنار توجه به رشد كمی خدمات درمانی، ارتقای مستمر كیفیت خدمات در حال ارایه، همیشه به عنوان یكی از دغدغه‌های اصلی بخش درمان سازمان بوده و از این موضوع غفلت نشده است.

خوشبختانه بر اساس مدارك موجود و نتایج ارزشیابی‌های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، بیمارستان‌های تامین اجتماعی در سراسر كشور، حایز رتبه‌های بالا هستند. به‌دنبال ابلاغ سیاست‌های كلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و آغاز طرح تحول سلامت در سال گذشته، نقش سازمان در این عرصه به‌طور چشمگیری افزایش یافته و در راستای اجرایی كردن این سیاست‌ها و نیز همراهی با طرح تحول سلامت، فعالیت‌های فراوانی از طرف سازمان به انجام رسیده است. از جمله این فعالیت‌ها، می‌توان به حضور فعال در نشست‌های كارشناسی و تخصصی و تصمیم‌گیری، اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت در مراكز درمانی ملكی، تقبل تعهدات جدید تشخیصی و درمانی مندرج در كتاب ارزش نسبی خدمات درمانی و به روز كردن پرداخت مطالبات مراكز طرف قرارداد اشاره كرد.

این فعالیت‌ها در سال جاری با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت و برنامه‌های متنوعی در این زمینه تدوین شده است. بهینه‌سازی ظرفیت‌های فیزیكی و تجهیزاتی مراكز درمانی ملكی، پایش مستمر سلامت سالمندان تحت پوشش تامین اجتماعی، تدوین و اجرای طرح جامع اداره نوین بیمارستان‌ها و فراهم كردن زیرساخت‌های لازم برای خرید راهبردی خدمات درمانی، نمونه‌هایی از برنامه‌های سال جاری معاونت درمان سازمان خواهد بود. از آنجایی‌كه در سیاست‌های كلی برنامه ششم توسعه كشور كه اخیرا توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بر استقرار نظام جامع و چند لایه تامین اجتماعی و افزایش و بهبود كیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت‌های جامع و یكپارچه سلامت تاكید شده است، بخش درمان سازمان نیز در تداوم مسیر درخشان خدمت به بیمه‌شدگان عزیر و در راستای همسویی با این سیاست‌ها و برنامه‌های اصلاحی دولت تدبیر و امید، خود را متعهد می‌داند و با تمام توان در جهت اعتلای شاخص‌های سلامت و رفاه و نیل به افق روشن چشم‌انداز توسعه كشور، به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha