سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 154236

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه روزه بدون سحری باعث افت شدید قند خون و تحلیل عضلانی می‌شود، گفت: مصرف کربوهیدرات‌های مرکب در وعده سحر جهت هضم به مدت زمان طولانی‌تری نیاز دارد و این باعث می‌شود که روزه‌داران کمتر گرسنه‌ شوند.

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه روزه بدون سحری باعث افت شدید قند خون و تحلیل عضلانی می‌شود، گفت: مصرف کربوهیدرات‌های مرکب در وعده سحر جهت هضم به مدت زمان طولانی‌تری نیاز دارد و این باعث می‌شود که روزه‌داران کمتر گرسنه‌ شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی درباره روزه گرفتن بدون سحری، گفت: بهتر است بدون سحری روزه نگیرید؛ به خصوص درنوجوانان روزه بدون سحری توصیه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این امر سبب افت شدید قند خون و تحلیل عضلانی می‌شود که بسیار زیان‌آور است. در حقیقت شام کامل در آخر شب به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین سحری شود.


عبداللهی مصرف کربوهیدرات‌های مرکب در سحر که مدت طولانی‌تری هضم می‌شوند را باعث کمتر گرسنه شدن روزه‌داران دانست و گفت: حلیم یک منبع عالی پروتئین است و از غذاهایی است که دیر هضم می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: خرما یک منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است. مغزها نیز غنی از پروتئین و فیبر و حداقل چربی را دارا هستند و موز نیز یک منبع خوب پتاسیم، منیزیم و کربوهیدرات است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha