مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از زمان آغاز این طرح تاکنون ۱۰۰ متکدی و ۵۰ بی خانمان در محله هرندی جمع آوری شده و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از زمان آغاز این طرح تاکنون ۱۰۰ متکدی و ۵۰ بی خانمان در محله هرندی جمع آوری شده و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فرزاد هوشیار پارسیان ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: یکی از اولویت های شهرداری تهران بهسازی محلات جنوبی بازار تهران است که در چند سال گذشته تحت تاثیر اقتصاد منفی منطقه دچار آسیب شد. این مساله به تدریج بر ساختار محلات قدیمی و باهویتی چون عودلاجان و هرندی تاثیر گذاشت و این محلات را با مشکلات عدیده ای رو به رو کرد.


وی با بیان اینکه شهرداری طی یک ماه گذشته مداخلات لازم برای بهینه سازی محلات جنوبی بازار را به صورت خانه به خانه آغاز کرده است، گفت: به تازگی بیش از ۱۰ گروه مددکاری برای بهینه سازی محله هرندی و ارائه الگوهای مداخله وارد عمل شدند تا تاب آوری محلی افزایش پیدا کند و محله به تدریج زنده شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به مشکلات مربوط به خانه های مجردی در محله هرندی افزود: متاسفانه پدیده خانه های مجردی و زندگی گروهی کارگری یکی از عواملی است که در چند سال اخیر موجب کاهش تاب آوری اجتماعی محله شد تا آن جا که محله هرندی چندان برای سکونت مساعد نبود.


هوشیار در ادامه تصریح کرد: بررسی های ما نشان می دهد که حضور متکدیان و معتادان بی خانمان یکی از مهم ترین معضلات منطقه ۱۲ به ویژه محله هرندی است. بر همین اساس به تازگی شهرداری با همکاری نیروی انتظامی، قوه قضائیه و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی وارد عمل شد و توانست ۱۰۰ متکدی و ۵۰ بی خانمان را در سطح محله هرندی جمع آوری کند.  


وی با تاکید بر حضور گشت های شهرداری در محله های جنوب بازار تهران برای ساماندهی هر گونه ناهنجاری گفت: اقدام مستمر شهرداری و سایر سازمان های مسئول موجب شد تا طی چند هفته گذشته از تعداد متکدیان حاضر بر سر چهارراه ها و تقاطع های محلات جنوبی بازار تهران کاسته شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، طی چند هفته گذشته معتادان بی خانمان یا متجاهر مستقر در محلات جنوبی بازار شناسایی شده و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند. این افراد پس از احراز هویت به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می شوند. 
هوشیار در پایان به تبدیل خانه های مجردی به پانسیون های تخصصی پرداخت و گفت: پیمانکار پروژه مشخص شده است و ما نیز در حال شناسایی خانه های مجردی مستقر در محلات جنوبی پایتخت هستیم. تحت این شرایط، تا پایان تابستان اولین پانسیون تخصصی به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha