سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 154278

بعد از خرما و پرتقال آلوده، این بار نوبت به انبه رسیده است که شایعه آلوده کردن آن توسط گروه تروریستی داعش به ویروس اچ آی وی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود.

آلودگی انبه توسط داعش صحت دارد؟

سلامت نیوز: بعد از خرما و پرتقال آلوده، این بار نوبت به انبه رسیده است که شایعه آلوده کردن آن توسط گروه تروریستی داعش به ویروس اچ آی وی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، ورود میوه‌های آلوده از جمله خبرهایی است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و موجب ایجاد نگرانی در بین مردم شده است؛ خبر آلوده بودن انبه نیز از این دست خبرها بود که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه بارفروشان با تکذیب این خبر گفت: تمامی انبه‌های وارداتی در سخت‌ترین قرنطینه‌ها نگهداری شده و در این شرایط احتمال آلودگی آنها به صفر می‌رسد.

محسن محمودی افزود : هیچ محصول انبه‌ای از طریق قاچاق وارد کشور نشده که همین امر نیز نشان از آلوده نبودن آن است.

وی تاکید کرد: انتقال ویروس اچ آی وی از طریق میوه امکان پذیر نیست.

این در حالی است که اردیبهشت‌ماه امسال نائب رئیس اتحادیه بارفروشان از آلوده بودن میوه‌های وارداتی ترکیه و پاکستان به آنا خبر داده بود.

علی امامی با بیان اینکه در حال حاضر میوه‌هایی نظیر پرتقال، سیب سبز درختی، گلابی، شلیل و انبه موجود در بازار کشور به صورت قاچاق به کشور وارد شده‌اند، گفته‌ بود: روزانه 3 تن انبه از پاکستان به صورت قاچاق وارد می‌شود که متاسفانه آلوده است.

به گفته او، گزارش چند مورد مسمومیت موجب شد تا کل بار انبه از سوی میدان مرکزی میوه تره بار تهران به این کشور عودت داده شود.

امامی با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف انبه خودداری کنند، اظهار کرده بود: متاسفانه برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد ناسالم بودن انبه حکایت از این دارد که این محصول عمدا آلوده شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha