پژوهشگران پادتن‌هایی را در بدن انسان کشف کردند که قادر به خنثی کردن نه تنها ویروس H5N1 آنفلوآنزای مرغی است، بلکه قادر به خنثی کردن دیگر انواع این ویروس می‌باشد که همین مساله امید به معالجه این بیماری را در میان آنان افزایش داده است.

این پژوهشگران اعتقاد دارند این پادتن‌ها که پروتیین‌های سیستم ایمنی بدن هستند و به مهاجمینی نظیر ویروسها می چسبند می توانند برای آنان که در خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای مرغی قرار دارند مورد استفاده قرار گیرند.

پژوهشگران در آخرین شماره مجله بیولوژی مولکولی و ساختاری طبیعت گزارش دادند که در آزمایشات مربوط به استفاده از این پادتن‌ها در موش، چندین نوع از ویروس‌های آنفلوآنزا خنثی شده اند.

رابرت لیدینگتون از انستیتوی تحقیقات پزشکی در لا جولای کالیفرنیا در این خصوص اظهار داشت: ما واقعا شگفت زده شدیم هنگامی که در یافتیم که این پادتن‌ها قادر بودند حجمی به این بزرگی از ویروس از جمله نوع H1N1 را خنثی سازند.

به سختی می توان با آنفلوآنزا مبارزه کرد زیرا این ویروس خود را در لفافه پروتئین آبنبات شکلی به نام هماگلوتینین و نورامینیداس می پوشاند که به طور منظم تغییر شکل می دهد و به آنفوآنزای نوع A شکل یا علائم H یا N را می دهد.

واکسن‌های که هماگلوتینین را هدف قرار می دادند به دلیل تغییرات ویروس باید هر سال فرمول‌بندی مجدد شوند زیرا ویروس‌ها در مقابل واکسن مقاوم می شدند.

اما در شیوه جدید پادتن‌های جدید به قسمتی از ویروس که کمتر تغییر می کند می چسبند که این مسئله باعث اخلال در کار ویروس در زمانی می شود که قصد ورود به سلول را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha