نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که مصرف ویتامین C منجر به دفع بیماری نقرس در مردان می‌شود.

مردانی که مقادیر زیادی از این ویتامین را از طریق غذا یا مکملها دریافت می‌کنند کمتر در خطر ابتلا به نقرس قرار دارند. نقرس شکلی از تورم مفاصل است که در اثر وجود اسید اوریک در خون بوجود می‌آید.

دکتر هیون چویی و همکارانش در دانشگاه بریتیش کلمبیای ونکوور در مقاله‌ای که در نشریه بایگانیهای پزشکی داخلی منتشر شد، اظهار داشتند: مصرف ویتامین C می‌تواند یک انتخاب مفید برای جلوگیری از نقرس باشد زیرا این ویتامین می‌تواند باعث کاهش اسید اوریک در خون شود.

نظارت بر 47 هزار مرد آمریکایی از سال 1986 تا 2006 نشان داد که هر 500 میلی‌گرم افزایش در مصرف روزانه این ویتامین، منجر به کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به بیماری نقرس می‌شود.

تیم تحقیقاتی درباره افراد تحت مطالعه اظهار داشت: آن عده از این افراد که روزانه هزار و 500 میلی‌گرم مکمل ویتامین مصرف می‌کردند، در مقایسه با آنان که کمتر از 250 میلی‌گرم در روز مصرف داشتند، 45 درصد کمتر در خطر ابتلا به نقرس قرار داشتند. اگرچه این بیماری می‌تواند زنان را نیز دچار کند اما قربانیان اصلی آن به طور مشخص مردان 40 سال به بالا را شامل می‌شود.

بیماری نقرس که هر ساله سه میلیون نفر را در آمریکا مبتلا می‌کند می‌تواند منجر به تخریب مفاصل شود و ارتباط مستقیمی با مصرف مشروبات الکلی، چاقی، فشار خون بالا و رژیم غذایی حاوی گوشت و پنیر دارد.

گفتنی است، هر پرتقال در حدود 70 میلی‌گرم ویتامین C دارد كه نوع غلیظ شده این ویتامین در قالب قرص عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha