سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 15432

یك كارشناس و متخصص سازمان غذا و داروی آمریكا، توصیه‌هایی را برای كاهش خطرات و هزینه‌های مربوط به پرتودرمانی با اشعه ایكس به بیماران ارائه می‌كند كه توجه به آنها مفید و البته ضروری است.

توماس اوهل هابر كارشناس خدمات بهداشت عمومی آمریكا و معاون رییس بخش ماموگرافی و برنامه‌های پرتودرمانی در سازمان غذا و داروی آمریكا در این باره خاطرنشان كرد: پرتودرمانی یكی از مهمترین دستاوردهای دنیای پزشكی است كه كاربردهای بسیاری دارد اما می‌توان به دلیل خطرات استفاده زیاد از آن، روشهایی را در امر پیشگیری بكار گرفت.

وی در این زمینه توصیه می‌كند: بیماران همانطور كه همیشه فهرستی از داروهای خود را در هنگام ملاقات با دكتر به همراه دارند باید به همین ترتیب تمام عكس‌های رادیوگرافی حتی عكس‌های دندانپزشكی را نیز هر بار كه به پزشك مراجعه می‌كنند به همراه داشته باشند تا نیازی به تكرار عكس‌های قبلی نباشد. اگر نیاز واقعی به پرتودرمانی هست بیمار نباید از انجام آن خودداری كند. اگر پزشك متخصص تشخیص می‌دهد كه نیازی به پرتودرمانی نیست بیمار نباید برای انجام آن اصرار ورزد. بیمار باید از متخصص مربوطه بخواهد كه یك صفحه محافظ در حین پرتودرمانی در اختیار وی یا احتمالا فرزند وی قرار دهد تا سایر نقاط بدن در معرض تشعشع قرار نگیرند. بیماران زن در صورت بارداری حتما باید به پزشك خود این موضوع را اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha