رئیس انجمن ام اس ایران گفت: شیوع روز افزون بیماری ام اس درایران به یک معمایی حل نشدنی تبدیل شده است.

جمشید لطفی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز  افزود: درحال حاضر بیماری ام اس با روند بالایی در حال افزایش است به گونه ای که درسال گذشته سی هزار نفر مبتلا داشتیم و امسال به چهل هزار نفر رسیده و این درحالی که علت این شیوع سریع نامشخص است.
وی بیان داشت: هم اکنون بیماران ام اس به وسیله داروهای  اینتر فرون درمان می شوند وهنوز داروی دیگری نتوانسته جایگزین این داروها شود.
رئیس انجمن ام اس ایران خاطرنشان کرد: تاکنون برروی داروهای جایگزین اینترفرون صحبت خیلی شده اما اقدام خاصی در جهت آن صورت نگرفته است و این درحالی است که این دارها هم به شکل تزریقی و هم به صورت خوراکی استفاده می شود
وی با اظهار اینکه تاثیر داروهای اینترفرون روی همه بیماران یکسان نیست اضافه کرد: در اغلب موارد  داروی اینترفرون چهره بیماری را تغییر داده یا در درمان بیماری موثر نبوده است.
لطفی خاطرنشان کرد: همه افراد به طور طبیعی در بدن خود اینترفرون دارند که به تنظیم سیستم دفاعی بدن می پردازد که استفاده از این دارهای سیستم دفاعی بیماران ام اس که مختل شده را به کنترل در می آورد.
وی اظهارداشت:  درحال حاضر سه نوع داروی اینترفرون داریم که دونوع آن ایرانی و نوع سوم آن خارجی است که به علت وجود تحریم درکشور با مشکلات زیادی درتهیه آن روبرو هستیم.
رئیس انجمن ام اس ایران با اعلام اینکه پژوهشگران  از ساخت  داروی رلیکس خبردادند  که هنوز مصرف مشخصی پیدا نکرده است ادامه داد: هم اکنون داروی آوانکس را سینوکس اسم گذاری کردند که این دارو به صورت روتین یکبار درهفته توسط بیماران  مصرف می شود.
وی گفت: بیماری ام اس به علت ضعیف بودن سیستم دفاعی زن ها  به صورت فزاینده در بین آنها در حال افزایش است و جمعیت زنان بیمار را سه برابر مردان قرار داده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha