پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 154363

متخصص طب سنتی انواع دردهای مفصلی را بیان کرد و گفت: گاهی دلیل افزایش دردهای مفصلی به دلیل کم‌تحرکی، ورزش نکردن، استحمام با شکم پر و افزایش مواد زائد است.

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی انواع دردهای مفصلی را بیان کرد و گفت: گاهی دلیل افزایش دردهای مفصلی به دلیل کم‌تحرکی، ورزش نکردن، استحمام با شکم پر و افزایش مواد زائد است.

غلامرضا کرد افشاری در گفت‌وگو با فارس، گفت: سبک زندگی امروز روش‌های تغذیه، بی‌تحرکی و افزایش وزن از دلایل شیوع بیماری‌های مفصلی و عضلانی در بین مردم است.

وی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی دردهای مفصلی به دلیل گرمی خشکی و سردی ایجاد می‌شود و گاهی عامل ایجاد آن باد در مفصل است.

کردافشاری گفت: معمولاً دردهای مفصلی با ورم همراه است که این ورم ناشی از تجمع غیرطبیعی مواد در مفصل است.

این متخصص طب سنتی گفت: بنابر این غلبه خشکی، گرمی و سردی در مفصل باعث انقباض و جمع شدن بافت مفصلی و ایجاد درد می‌شود و به دنبال آن بافت مفصل و اطراف آن دچار از هم گسیختگی شده و این موضوع باعث ایجاد درد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ضعف مفصل باعث تجمع مواد زائد بدن شده و از دلایل ایجاد دردهای مفصلی است.

وی ادامه داد: کم تحرکی، ترک ورزش و تحرکی که فرد قبلا به آن عادت داشته،‌عدم رعایت درست غذا خوردن و آشامیدن، ورزش کردن بلافاصله پس از غذا خوردن و حمام کردن با شکم پر به همراه وضعیت نامناسب روحی از دیگر علل افزایش دردهای مفصلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha