حدود پنج تن دارو ،مکمل های غذایی و کالاهای آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و قاچاق توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز (سه شنبه ) امحا شد .

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو باایرنا در مراسم امحا و معرفی کالاهای غیر مجار و قاچاق اظهارداشت : در10 ماهه امسال 330 تن مواد آرایشی و بهداشتی و 160 تن مواد خوراکی و آشامیدنی توسط این معاونت و با هماهنگی سازمان اموال تملیکی امحا شد .
دکتر "محمود بیگلر "‌گفت:در 10ماهه امسال همچنین 10 تن دارو نیز توسط این معاونت از مراکز عرضه غیر مجاز و متخلف جمع آوری و امحا شد .
دکتر بیگلر اظهارداشت :‌ آن دسته از داروهای بیولوژیکی که امحای آن به صورت معمول برای محیط زیست خطر ساز است توسط چند کارخانه داروسازی که به زباله سوز مجهز هستند امحا می شود.
وی در خصوص مکمل های غذایی نیز گفت: امحا این مکمل ها در فاصله 200 کیلومتری استان تهران در شوره زار اشتهارد انجام می شود .
بیگلر ا زمردم خواست تا حتما داروها و مکمل های غذایی را از داروخانه ها تهیه کنند زیرا بر روی تمام این کالاها برچسب فارسی که حاوی اطلاعاتی از جمله شرکت سازنده ، تاریخ تولید و انقضا است ، درج شده است .
وی گفت: تعدادی از این دارو و مکمل های غذایی قاچاق و غیر مجازی که امروز امحا می شود از عطاری ها و مراکزی که کد شناسایی مشخصی ندارند توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه ایران و کلانتری های سطح شهر کشف و ضبط شده است .
دکتر "مهران ولایی " مدیر دارو و مواد مخدر علوم پزشکی ایران ، نیز در جمع خبرنگاران دراین زمینه اظهارداشت : داروها و مکمل های غذایی که امروز امحا می شود یا به صورت قاچاق وارد کشور شده یا بدون مجوز بوده و در فهرست دارویی کشور وجود ندارند .
ولایی با بیان اینکه نمی توان به راحتی اصل یا تقلبی بودن برخی از این داروها را تشخیص داد به مردم توصیه کرد : حتما دارو، مکمل های غذایی، کالاهای آرایشی و بهداشتی را با برچسب فارسی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه کنند.
وی در خصوص داروهایی که از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود نیز به مصرف کنندگان هشدار داد که این داروها به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند.
ولایی با بیان اینکه در اغلب تبلیغات این داروها فقط به ذکر یک شماره تلفن همراه ارایه می شود گفت:عرضه این داروها در مکان مشخصی انجام نمی شود.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین تاکید کرد:‌ در زمان حاضر شکایات زیادی از عوارض ناشی از مصرف داورهای ماهواره ای اعلام شده و دانشگاه نیز شماره تلفن های اعلام شده از شبکه های ماهواره ای را به دادسرای جرایم پزشکی اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha