٣٦ سرنشین ٢ اتوبوس مسافربری در جاده مشهد – گرگان و تهران - کرمان با خطر مرگ روبه‌رو بودند.

سلامت نیوز: ٣٦ سرنشین ٢ اتوبوس مسافربری در جاده مشهد – گرگان و تهران - کرمان با خطر مرگ روبه‌رو بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، ویروس اسکانیا باز هم به جان حوادث جاده‌ای افتاد. از دوشنبه‌ای که گذشت تا بامداد روز چهارشنبه ٢ حادثه جداگانه آتش‌سوزی و واژگونی اتوبوس اسکانیا بار دیگر جان مسافران اتوبوس‌های اسکانیا را به خطر انداخت.  با این حال در حادثه اول به علت تخلیه سریع، اتوبوس آتش گرفته و در حادثه دوم امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر به مصدومان، باعث شد تا قربانی به پرونده سیاه اسکانیا اضافه نشود.
حادثه اول
اتوبوس اسکانیا در آتش سوخت. عقربه‌ها ساعت ١٨ عصر روز دوشنبه را نشان می‌داد که اتوبوس مسافربری اسکانیا متعلق به تعاونی ایران‌پیمای مشهد عازم جاده‌ خراسان شمالی به مقصد گرگان شد. هنوز کمتر از یک ساعت از حرکت اتوبوس نگذشته بود که آتش گرفتن موتور اتوبوس مسافربری سرنوشت هولناکی را در برابر ٨ مسافرش قرار داد.  زن و مرد و کودک وحشت‌زده روی صندلی‌هایشان حبس شده بودند و زبانه‌های آتش درحال سرایت به داخل اتوبوس بود. همین موضوع کافی بود تا مسافران در اقدامی به موقع اتوبوس را تخلیه کنند. با اعلام این خبر به سازمان آتش‌نشانی و هلال‌احمر عملیات گسترده‌ای آغاز شد.
علیرضا حسین‌زاده رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در رابطه با آتش گرفتن اتوبوس اسکانیا گفت: «ساعت  ١٨:٢٠ روز دوشنبه ١٥ تیرماه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در ١٨ کیلومتری محور جوزک به جنگل گلستان دچار آتش‌سوزی شد. با مخابره این خبر بلافاصله نیروهای پلیس‌راه «چمن بید» و ماموران امدادی به محل حادثه اعزام شدند.  بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این اتوبوس که از مبدا مشهدمقدس به سمت گرگان در حرکت بوده به علت نامعلومی از قسمت عقب اتوبوس دچار آتش‌سوزی شده است. راننده این اتوبوس که به‌موقع متوجه آتش‌سوزی شد بلافاصله از مسافران خواسته بود تا اتوبوس را تخلیه کنند، با این حال هر لحظه آتش گسترده‌تر شده و آنها موفق به خاموش کردن اتوبوس نشده بودند.  نیروهای امدادی با حاضر شدن در محل حادثه بلافاصله عملیات مهار آتش را آغاز کردند.  در حین اطفای حریق مسیر‌های دو طرف این جاده به‌مدت یک ساعت بسته شده بودند.  تا این‌که با تلاش ماموران پلیس‌راه «چمن بید» و پاسگاه انتظامی «قاضی» و همچنین دیگر نیروهای امدادرسان، اتوبوس از جاده خارج و بعد از یک ساعت تلاش، جاده بازگشایی شد. به علت تخلیه به موقع اتوبوس حادثه تلفات و خسارات جانی نداشت اما به علت گستردگی حریق، اتوبوس به صورت كامل در آتش سوخت.»
حادثه دوم
واژگونی اتوبوس اسکانیا در استان یزد ٢٨ مجروح بر جا گذاشت.  ساعت ٢٠: ٠٣   بامداد روز چهارشنبه اتوبوس مسافربری اسکانیا که در جاده کمربندی غربی میبد درحال حرکت بود ناگهان با تکان‌های شدید از مسیر اصلی جاده منحرف و مقابل پارک الغدیر واژگون شد.
جواد کمال‌آبادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر اردکان در رابطه با عملیات امدادگران هلال‌احمر به مصدومان این تصادف گفت:  «این حادثه در مسیر اردکان به میبد و در ٦٠ کیلومتری شمال شهر یزد رخ داد. با اعزام نیروهای هلال‌احمر به محل حادثه بلافاصله تعدادی از مسافران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.  علت وقوع حادثه، خواب‌آلودگی، سرعت بالای راننده، انحراف از جاده و سقوط به پل اعلام شد.»
مرتضی مرادی‌پور مدیر مرکز کنترل عملیات سازمان امدادونجات در رابطه با این خبر گفت: « اتوبوس کرمان- تهران با ٢٨سرنشین ساعت ٢٠: ٠٣  روز چهارشنبه واژگون شد. با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای امدادی و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مسافران این اتوبوس در صندلی‌های خود حبس شده‌اند. امدادگران بلافاصله عملیات نجات را آغاز کردند و ٢٨ مسافر درحالی‌که دچار مصدومیت شده بودند از میان آهن‌پاره‌های اتوبوس خارج شدند. ٢٢ مسافر به‌صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند اما به‌دلیل شدت مصدومیت ٦ سرنشین این اتوبوس به مراکز درمانی منتقل شدند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha