مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد سایت جدید برای صنایع دارویی شیمیایی و صنایع دارویی مبتنی بر فناوریهای دارویی و درخواست برای تولید نیمه صنعتی فاکتور 8 نوترکیب و فاکتور رشد اپیدرم در این مرکز رشد خبر داد.

دکتر محمدرضا فاضلی در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود فضای کاری برای صنایع دارویی شیمیایی مستقر در مرکز رشد، در حال خرید زمین در یکی از شهرکهای صنعتی اطراف تهران هستیم تا این صنایع از این پس در آن شهرک مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع شیمیایی دارویی به تولید مواد موثره جدید شیمیایی می پردازند و از همین رو برای تولید برخی از داروها به این صنایع نیاز داریم که البته به دلیل استفاده از حلال های شیمیایی و پسآب ها نیاز است که این صنایع در محیط شهرکهای صنعتی مستقر شوند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به درخواست برای تولید نیمه صنعتی داروهای جدید مبتنی بر فناوری در این مرکز رشد به مهر گفت: درخواستهای زیادی برای تولید نیمه صنعتی برخی داروهای مبتنی بر فناوری در مرکز رشد به ما رسیده است.

وی اضافه کرد: تولید نیمه صنعتی فاکتور 8 نوترکیب، فاکتور رشد اپیدرم با کاربرد در فرآورده های پوستی و سوختگی، داروی ضد سرطان ایماتینیب (یک نوع داروی نوترکیب برای کنترل فعالیت پروتئین کنترل کننده رشد سلولی) از جمله درخواستهای رسیده به این مرکز رشد است.

فاضلی با اشاره به ایجاد سایت جدید برای شرکتهایی دارویی دانش بنیان در مرکز رشد خاطرنشان کرد: مرکز رشد وظیفه دارد از تولید داروهای جدیدی که ارزش افزوده بالا اما مقدار کم دارند، حمایت کند و در این راه با توجه به کمبود فضای این دسته از صنایع، سایت جدید صنایع دارویی مبتنی بر فناوری نوین راه اندازی می شود.

وی گفت: عملیات اجرایی این سایت تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود در بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: تعداد شرکتهای مستقر در مرکز رشد که به فعالیت در حوزه داروهای بیوتکنولوژی می پردازند افزایش یافته است و به دلیل کمبود فضای فیزیکی، فضای جدید اداری و آزمایشگاهی برای آنها ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha