چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 15444

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: باورهای دینی مردم ایران در حفظ سلامت آنها در مقایسه با دیگر کشورها نقش به سزایی دارد.

عباس حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: باورهای دینی و رعایت برخی دستورات دین در خصوص حفظ سلامتی از قبیل روزه گرفتن و خوردن میوه ها و غذاهای حلال باعث شده است تا ایران در مقایسه با سایر کشورها به واسطه باورهای دینی از سلامت بالایی برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران شش میلیون نفر جمعیت تحت پوشش خود دارد که از این تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر در کرج هستند.

حسنی افزود: به روز نگه داشتن تجهیزات بیمارستانها کاری بسیار دشوار است به طوری که هیچ دولتی تاکنون نتوانسته است هزینه های سلامت کشور خود را کامل بپردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یکی از چالشهای بزرگ کشورها را بحث سلامت افراد در ابعاد جسمی و روحی دانست و یادآور شد: در کشورهای بزرگ و اروپایی 15 درصد هزینه سلامت افراد می شود و در ایران این رقم 12درصد است که این آمار نشان دهنده وضع رو به رشد شبکه بهداشت درمان در این کشور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران این آمادگی را دارد که در مراکز تحت پوشش خود با همکاری سرمایه داران و خیرین در توسعه بهداشت و درمان جامعه و بالا بردن توان سلامت در همه اقشار مردم نهایت کوشش و جدیت را به خرج دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha