محققان هشدار دادند: برخی از داروهای شیمی درمانی در واقع می‌توانند برخی از سلولهای سرطانی را قوی‌تر كنند.

با توجه به این یافته جدید پژوهشگران توصیه می‌كنند كه برای سلولهای مختلف باید درمانهای مختلف و متناسب با نوع سلول در نظر گرفته شده و اعمال شود. در این پژوهش جدید معلوم شد یك داروی استاندارد مخصوص شیمی درمانی ممكن است مجموعه‌ای كوچك اما مهاجم از سلولهای سرطانی مغز را حتی به انواع مرگبارتر و كشنده‌تر تبدیل كند.

محققان در این بررسی‌ها دریافتند كه چطور این سلولها می‌توانند به سلولهای خطرناك مبدل شدند و در نهایت بیماری را تشدید نمایند.

پژوهشگران معتقدند: این یافته در نهایت منجر به كشف راه‌های بهتر و مفیدتر برای تخریب تومورهای مغزی خواهد شد.

دكتر اندرس پرسون، پژوهشگر دانشگاه كالیفرنیا در سانفراسیسكو در این پژوهش خاطرنشان ساخت: این تحقیق در واقع نشان می‌دهد كه انتخاب روشهای درمانی مناسب و متفاوت علیه انواع و گروه‌های مختلف سلولها تا چه اندازه حائز اهمیت است. به این ترتیب یك پزشك متخصص نمی‌تواند تنها یك شیوه درمان را بكار بگیرد و تصور كند كه با این روش تمام سلولهای سرطانی نابود خواهند شد.

شرح این تحقیق در نشریه «سل استم سل» منتشر شده است.

محققان می‌گویند: برخی از سرطانهای مغزی در افراد بالغ پیچیده و نسبت به درمانهای استاندارد و متداول مقاوم هستند. این مقاومت در گروه كوچكی از سلولهای حاشیه‌ای مغزی بسیار بیشتر است اما همین تعداد كم می‌توانند انواع مختلفی از سلولهای سرطانی با ویژگی‌های مختلف تولید كرده و بیماری را وخیم‌تر كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha