مطالعات نشان می دهد که فرزندان مربوط به پدران پیرتر در پاسخ به تست های مهارت فکری امتیاز کمتری نسبت به فرزندان مادران مسن کسب می کنند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این مطالعه به منظور پیگیری مطالعات قبلی برای کشف ارتباط بین سن پدر و مشکلات کودکان مثل نقص مادرزادی، اوتیسم و اختلال دو قطبی نیز افزایش می یابد. با این اوصاف می توان گفت که ارتباطی بالقوه بین سن پدر و کیفیت فرزند از جمله هوش و استعداد وی وجود دارد.
شرح مطالعه به این صورت می باشدکه تیم تحقیقاتی زنان باردار 12 منطقه مختلف در امریکا را به مدت 7 سا ل مورد مطالعه قرار دادند. در این روش 33 هزار نفر کودک  متولد شده در این فاصله زمانی در مسه مرحله 8 ماهگی، 4 سالگی و 7 سالگی  مورد آزمایش قرار گرفتند و توانایی مختلف آنها مثل تفکر، تمرکز، یادگیری ، سخنگویی ، خواندن ، حساب ، حافظه و... مورد تحلیل قرار گرفت. سرانجام ارتباط سن پدر و مادر با این سنجش ها مورد جستجو واقع شد و در سنجش دیگر حتی فاکتورهایی مثل درآمد خانواده و تحصیلات مد نظر قرار گرفت. سن متوسط مردان در این مطالعه بین 14 تا 66 بوده و متوسط سن زنان بین 12 تا 48 گزارش شده است. گفتنی است که در سالهای اخیر بین زوجین متداول شده که ورود فرزند را تا اواخر دهه 30 زندگی به تعویق اندازند. نتیجه این مطالعه ثابت کرده که هرچه سن پدر بیشتر ، امتیاز کودکان کمتر بوده است. در حالیکه این ارتباط بین سن مادر و مهارت فکری کودک برعکس می باشد یعنی هرچه سن مادر بیشتر امتیاز کودک در مهارت فکری بیشتر است. با این حال فاکتورهایی نظیر درآمد خانواده و تحصیلات می تواند این ارتباط را تحت تاثیر قرار دهد.
علت تاثیر سن پدر بر هوش و استعداد فرزندان این گونه ابراز شده ه اسپرم پدران به موازات افزایش سن بیشتر دچار جهش شده و در واقع کد DNA آنها دچار اختلال خواهد شد. ولی فراموش نباید کرد ه تاثیر سن پدر بر این کیفیت قابل مقایسه با سایر فاکتورهای اجتماعی و فرهنگی نظیر تغذیه پیش از زایمان، تغذیه در دوران نوزادی، تحصیلات خوب، تربیت خانوادگی و موقعیت های تحصیلی خوب نمی باشد. با این حال گفته می شود که سن ایده آل برای پدر شدن دهه 20 و  اوایل دهه 30 می باشدکه البته واقعیت های زندگی این ایده آل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha