سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1546

رئیس انجمن علمی پزشكی خواب ایران گفت: آپنه انسدادی و قطع تنفس در خواب، موجب افزایش فشارخون و حمله های قلبی می شود.

قطع تنفس در خواب موجب حمله های قلبی می شود
دكتر محمد فرهادی شنبه در همایش یك روزه روشهای تشخیصی و درمانی آپنه انسدادی حین خواب با بیان این مطلب كه درمان نكردن این بیماری جان بیماران را به خطرمی اندازد، افزود: برای تشخیص شدت بیماری افراد، از نوعی تست خواب استفاده می شود.
وی اظهار داشت: اگر بیماری شدید نباشد درمان آن از طریق تغییرات ساده رفتاری نظیر كاهش وزن، قطع مصرف الكل و خوابیدن به پهلو رفع می شود.
این متخصص اضافه كرد: در حال حاضر قطع تنفس در خواب عامل 80 درصد از اختلالات خواب است كه به سه شكل انسدادی، اختلالات عصبی و عضلانی بروز می كند.
دكتر فرهادی با بیان این مطلب كه دو درصد زنان وچهار درصد مردان در دنیا به قطع تنفس در حین خواب مبتلا هستند، تصریح كرد: فرد در این حالت تلاش می كند نفس بكشد ولی به علت انسداد راه حلق، هوا وارد ریه او نمی شود.
این مسئول در ادامه با بیان این مطلب كه 20 درصد حوادث رانندگی و شغلی ناشی از اختلالات خواب است، گفت: افراد شیفت كار باید بعدازظهر مدتی بخوابند و در غیر این صورت باید كم خوابی خود را به طور كامل جبران كنند.
وی یكی از بهترین راههای جلوگیری از بی خوابی را رعایت بهداشت خواب و اصلاح شیوه زندگی عنوان كرد و پرهیز از مصرف الكل، نوشیدنیهای كافئین دار و نوشابه، نرفتن به رختخواب با حالت نگرانی و اضطراب و حفظ فاصله زمانی شام با زمان خواب را از جمله راههای غلبه بر بی خوابی برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha