یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 154610

شربت عسل، نوشیدنی عالی و سرشار از مواد مغذی است. برای تهیه این شربت تنها نیاز به یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان آب ولرم است. در فصل گرم نشاط آور و در زمستان مفید و در درمان بیماری ها موثر است.

روز خود را با شربت عسل آغاز کنید

سلامت نیوز: شربت عسل، نوشیدنی عالی و سرشار از مواد مغذی است. برای تهیه این شربت تنها نیاز به یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان آب ولرم است. در فصل گرم نشاط آور و در زمستان مفید و در درمان بیماری ها موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در این مطلب مروری خواهیم داشت بر خواص دیگر این نوشیدنی.

*منبع سالم کالری: با وجود شیرینی که دارد، قند طبیعی در آن نسبت به قند سفید یا شیره ذرت سالم تر است و منبع سالم کالری محسوب می شود.

*حفظ سلامت روده ها: مصرف روزی یک لیوان از این شربت به سلامت سیستم گوارشی کمک می کند. خاصیت ضد باکتریایی عسل مانع از بروز درد معده و سوء هاضمه می شود.

*سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند: عسل ماده طبیعی ضد باکتریایی دارد. نتایج بررسی ها نشان می دهد عسل «مانوکا» که منحصراً از گیاهی در نیوزیلند به دست می آید، می تواند باکتری های مقاوم را از بین ببرد.

*کاهش دهنده علایم آلرژی: عسل طبیعی به بدن کمک می کند تا به گرده عادت کند و در نتیجه علایم حساسیت ایجاد شده را کاهش می دهد.

*تقویت کننده سلامت: حتی کم آبی خفیف می تواند به خستگی منجر شود؛ این در حالی است که شربت عسل علاوه بر رفع کم آبی بدن میزان انرژی بدن را افزایش می دهد.

*سم زدایی: این شربت سموم را از بدن دفع می کند. سم زدایی منظم از بروز عفونت پیشگیری می کند. برای بالا بردن خواص این شربت به آن آب لیموی تازه اضافه کنید.

لیمو دارای خاصیت ضد باکتریایی است که به عملکرد کبد نیز کمک می کند.

*کاهش نفخ: با خنثی کردن گاز معده، حالت نفخ را کاهش می دهد. مصرف آن پس از یک غذای سنگین توصیه می شود.

*قلب را سالم نگه می دارد: کلسترول مفید را افزایش می دهد، از ترشح هورمون استرس که روی قلب و سیستم قلبی عروقی فشار وارد می کند، جلوگیری می کند.

منبع:«Prevention»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha