معاون سلامت وزیر بهداشت با بیان اینكه با افزایش سرانه و مدیریت صحیح باید مانع از سوق دادن سرانه به سمت تامین هزینه‌ داروهای گران قیمت و بخش خصوصی شویم، گفت: در این راستا باید كیفیت خدمات درمانی در مراكز دولتی افزایش یابد.

دكتر حسن امامی رضوی در حاشیه نشست خبری معرفی ماده جدید دندانی با بیان این كه افزایش سرانه در صحن علنی مجلس نیز به تصویب رسید، اظهار كرد: با تایید شورای نگهبان و ابلاغ قانون بودجه، سرانه به حد قابل قبولی می‌رسد.

وی با بیان این كه بخش اعظمی از مردم، خدمات بستری مورد نیاز را از مراكز دولتی دریافت می‌كنند،‌ افزود: این در حالی است كه بخشی از منابع سازمان‌های بیمه‌گر به بخش خصوصی می‌رود پس این سازمان‌ها باید نسبت به مدیریت صحیح منابع دقت داشته باشند.

معاون سلامت وزیر بهداشت با بیان اینكه با این میزان سرانه مشكلات مراكز درمانی دولتی كمتر می‌شود، گفت: سرانه 87، ‌حدود پنج هزار تومان تعیین شده بود.

دكتر امامی رضوی افزود: افزایش تعرفه‌ها هم به سمت هزینه‌های جاری بیمارستان (هتلینگ) سوق می‌یابد و اعضای هیات علمی و متخصصان نیز ملزم به كار در یك مركز (دولتی یا خصوصی) می‌شوند.

وی با اشاره به وجود قانونی مبنی بر این كه اعضای هیات علمی تا درجه دانشیاری صرفا مجاز به فعالیت در یك بخش دولتی هستند، یادآور شد: با افزایش كیفیت خدمات و افزایش دریافتی پزشكان باید محل خدمت اعضای هیات علمی در بخش دولتی محدود شود.

معاون سلامت وزیر بهداشت در خصوص هدفمند شدن یارانه‌ها و مباحثی چون تامین منابع كافی برای تورم ایجاد شده در حوزه سلامت گفت: فعلا بحث هدفمند شدن یارانه‌ها به تصویب مجلس نرسید.

دكتر امامی رضوی با تاكید بر اینكه هم اكنون در حال گفت و گو با سازمان نظام پزشكی برای رسیدن به تعرفه توافقی و به نفع مردم در بخش خصوصی هستیم، گفت: افزایش سرانه به شرط مدیریت درست منابع خبر خوشایندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha