وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیرین تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کردند و برخی آنها بیش از 500 میلیارد تومان برای بیمارستان سازی هزینه کرده اند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیرین تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کردند و برخی آنها بیش از 500 میلیارد تومان برای بیمارستان سازی هزینه کرده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن هاشمی شب گذشته(یکشنبه) در نشست هم اندیشی خیرین سلامت در باشگاه آجودانیه تهران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خیرین زیادی به حوزه سلامت کمک کرده اند، افرادی که بسیاری از آنها گمنام هستند و البته مردم نتیجه کار آنها را به چشم می بینند.
وی گفت: خیرین سلامت تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کرده اند، در بین آنها افرادی هستند که بیش از 500 میلیارد تومان برای ساخت یک بیمارستان 800 تختخوابی یا 600 تختخوابی هزینه کرده اند.


وزیر بهداشت ادامه داد: گرچه تعداد چنین افرادی کم است، اما افراد زیادی هستند که برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج، دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان به خصوص در مناطق مرزی و حاشیه شهرها از جمله حاشیه تهران که محرومیت زیادی دارد، کمک می کنند.
هاشمی افزود: امیدوارم که در این دوره بتوانیم از پراکنده کاری خیرین سلامت پیشگیری کنیم و با حمایت دولت، طرح ها و بیمارستان های نیمه تمامی که برخی آنها بیش 20 سال نیمه کاره رها شده اند، به اتمام برسد.


وی گفت: کمک به سلامت مردم یکی از زیباترین تصمیماتی است که یک انسان می تواند در عمر خود بگیرد، بر اساس فتواهای مراجع، هر کس می تواند از ثلث مال خود برای کمک به سلامت مردم اقدام کند و حتی برخی مراجع نیز به مقلدان خود اجازه داده اند که بتوانند یک سوم وجوهاتشان را در این راه مصرف کنند.
وزیر بهداشت افزود: تصور می کنم اکنون که آموزش و پرورش دیگر مانند گذشته نیازمند مدرسه و مدرسه سازی نیست، خیرین می توانند وارد عرصه سلامت شوند و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه سرمایه گذاری کنند.


هاشمی گفت: در هر دانشگاه علوم پزشکی یک نفر زیر نظر مستقیم رییس دانشگاه مسوول امور مشارکتهای مردمی و کمک های خیرین است که از بین خود افراد خیر انتخاب می شود و در ستاد وزارت بهداشت نیز قائم مقام وزیر برای امور مشارکت های مردمی و خیرین مشخص شده که آقای ایازی است.
وزیر بهداشت ادامه داد: زمینه های فراوانی برای کمک و سرمایه گذاری خیرین در حوزه سلامت وجود دارد، بیماران دیالیزی، افراد مبتلا به سرطان که نیاز مالی دارند، بیماران روانی که نیازمند کمک های اجتماعی هستند، ساخت بیمارستانها و درمانگاهها، ایجاد مراکز بهداشتی و حتی ایجاد مراکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی به کمک خیرین نیازمند است.


هاشمی گفت: اکنون 256 طرح ساختمانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که عمده آنها بیمارستان هستند و فکر می کنم که افراد متمولی در بین مردم عزیز و شریف ایران هستند که می توانند کمک کنند و این فرصت برای آنها فراهم است که خانه ای برای خود در آن دنیا بسازند و دعای خیر مردم را برای خود و فرزندانشان داشته باشند.
وزیر بهداشت ادامه داد: معتقدم ظرفیت سرمایه گذاری خیرین در حوزه سلامت بسیار بیش از سه هزار میلیارد تومانی است که تاکنون انجام شده، البته اگر سازمانی برای تجمیع فعالیت های خیرین سلامت ایجاد شود، می تواند به توسعه این کار کمک کند.
وی گفت: رسانه ها و صدا وسیما هم می توانند به ترویج فرهنگ خیرین سلامت کمک کنند.
هاشمی افزود: در گذشته شاید موانعی برای توسعه فعالیت خیرین سلامت وجود داشت و آن این بود که همه تصور می کردند، تأمین سلامت مردم فقط یک وظیفه حاکمیتی است و نیازی به کمک مردم نیست، اگر این طور بود که این قدر در حوزه سلامت مشکل نداشتیم به قدری که در شرایط سخت مالی، دولت یازدهم سلامت را در اولویت کاری خود قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha