رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص فعالیت برخی تزریقاتی‌های غیرمجاز در کرمانشاه هشدار داد و گفت: شهروندان از مراجعه به چنین واحدهای غیرمجازی خودداری کنند.

سلامت نیوز:رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص فعالیت برخی تزریقاتی‌های غیرمجاز در کرمانشاه هشدار داد و گفت: شهروندان از مراجعه به چنین واحدهای غیرمجازی خودداری کنند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،داریوش الماسی در خصوص فعالیت برخی تزریقاتی‌های غیرمجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: طی بازدیدهایی که طی سه ماه گذشته انجام شده تمام مکان‌های دارای مجوز فعالیت تزریقات شناسایی شده‌اند.
رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: افرادی که در مکان‌های دارای مجوز مشغول به کار در بخش تزریقات هستند باید به معاونت درمان برای اخذ پروانه تزریقات معرفی شوند.


به گفته الماسی، در صورت مشاهده فعالیت افراد فاقد پروانه تزریقات در مکان‌های دارای مجوز تزریقات، این افراد بعد از تذکر کتبی و در صورت تکرار تخلف به کمیسیون ماده 11 معرفی می‌شوند.
این مسئول با اشاره به مکان‌هایی که بدون اخذ مجوز و پروانه اقدام به فعالیت می‌کنند نیز گفت: در صورت مشاهده چنین مکان‌هایی در بازرسی‌ها یا دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مکان‌های فاقد مجوز تزریقات، به‌طور جدی برخورد می‌شود.
رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه احتمال بروز عوارض و عواقب ناشی از تزریق افراد غیرمتخصص بسیار بالاست، متذکر شد: تاکنون گزارشی از فوت بر اثر فعالیت تزریقاتی‌های غیرمجاز دریافت نشده است.


الماسی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های درمانی خودسرانه برخی افراد در حاشیه شهرها، گفت: تزریق و پانسمان کاری تخصصی است و نیاز به تحصیلات و تخصص دارد و افراد حق ندارند در مکان‌هایی که نظارت در آن‌ها پایین است اقدام به کار تزریقات کنند.


وی افزود: طی بازرسی‌‌های انجام گرفته و شکایات مردمی چند مورد فعالیت افراد فاقد پروانه در مراکز مجاز مشاهده و تذکر کتبی ابلاغ شد که در صورت مشاهده تکرار تخلف و عدم اخذ پروانه فعالیت، این افراد به کمیسیون ماده 11 و پس از آن به دادگاه معرفی می‌شوند.
به گفته رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ارائه خدمات دندان‌پزشکی توسط دندان‌سازهای تجربی از دیگر فعالیت‌های غیرقانونی است که رسیدگی به آن‌ها در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفته است.


این مسئول به شهروندان توصیه کرد از مراجعه به تزریقاتی‌های غیرمجاز خودداری کنند و در صورت مشاهده فعالیت چنین مکان‌هایی از طریقه سامانه 1590 و یا مراجعه به واحد شکایات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، این موارد را گزارش بدهند.
وی داشتن پروانه تزریقات برای مطب و درمانگاه را ضروری عنوان کرد و گفت: پروانه فعالیت باید در اتاق تزریقات و پانسمان نصب شود و تاریخ اعتبار آن نگذشته باشد، چراکه پروانه فعالیت هر دو سال یک‌بار تمدید می‌شود و در صورت عدم تمدید، هیچ اعتباری ندارد.
الماسی متذکر شد: ما پیش از این مواردی از خطاها و اشتباهات تزریقاتی‌های غیرمجاز را در حوزه فعالیت آن‌ها شاهد بوده‌ایم و به همین دلیل با جدیت تمام از فعالیت‌ تزریقاتی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کنیم.
به گفته رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مطب‌ها، درمانگاه‌های شبانه‌روزی و مراکز بهداشتی درمانی مکان‌هایی هستند که مجاز به انجام فعالیت تزریقات و پانسمان هستند.
رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: افرادی که در تزریقاتی‌ها مشغول به فعالیت هستند حتما باید زیر نظر پزشک و یا در مراکز ارائه خدمات پرستاری زیر نظر کارشناس مسئول مرتبط به فعالیت بپردازند.


       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha