زنی 22 ساله با وجود سلامتی كامل طی عمل زایمان طبیعی خود، در حالی در بیمارستان اشرفیه خمینی‌شهر اصفهان فوت کرد كه با مرگ مشکوکش چهار بیمارستان و مسئولان بهداشتی این استان را در ابهام كامل مرگ ناشناخته خود باقی گذاشت.

ابهامات مرگ مشكوك زن جوان در اصفهان همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری سلامت نیوز روز پنج‌شنبه هفته گذشته در حالی یک زن 22 ساله به نام آرزو سیم‌چی برای عمل زایمان به بیمارستان اشرفیه خمینی‌شهر منتقل شد كه با وجود تایید سلامتی كامل وی از سوی پزشک مربوطه و نبود هیچ‌گونه اشکالی در روند زایمان،‌ این عمل به مرگ وی منتهی شد.

محمد حاج‌ابراهیمی همسر این زن درباره نحوه مرگ همسرش گفت: ساعت شش صبح روز پنج‌شنبه به علت درد شدید همسرم، ‌وی را به زایشگاه بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر منتقل كردم و ساعت هشت صبح، عمل زایمان طبیعی توسط  ماما كه مسئول پرونده پزشكی بیمار طی دوران بارداری بود، آغاز و تا ساعت 5/11 عمل به طول انجامید.

وی بیان داشت: پس از پایان این عمل پزشكان جراح وضعیت همسر و فرزندم را مناسب اعلام کردند اما نیم ساعت بعد به گفته پزشکان فرزندم دچار ایست قلبی شده و باید به بیمارستان خصوصی منتقل می‌شد بنابراین به سرعت نوازدم را به بیمارستان شهید صدوقی اصفهان منتقل کردم.

حاج‌ابراهیمی افزود: ساعت 14 همان روز، مسئولان بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر طی تماس تلفنی اطلاع دادند كه باید رحم همسرم را در بیاورند و به همین علت مجبور به انتقال وی به بیمارستان بهشتی اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه در حالی که «آرزو» در اغماء بود به بیمارستان مذکور انتقال داده شد ادامه داد: مسئولان بیمارستان شهید بهشتی اصفهان با اعلام اینكه به علت خونریزی شدید رحم قادر به انجام هیچ کاری نیستند خواستند تا همسرم به بیمارستان الزهرا منتقل شود.

وی اضافه کرد: پس از انتقال «آرزو» به این بیمارستان، وی را در بخش ICU بیمارستان بستری کردند اما پس از تزریق خون و پس زدن آن از بینی بیمار، صبح روز بعد خبر مرگ همسرم را به من دادند.

حاج‌ابراهیمی گفت: در پرونده پزشكی قانونی همسرم علت فوت وی قصور پزشكی عنوان شده است.

       علت مرگ آرزو هنوز ناشناخته است

رئیس بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر نیز با بیان اینكه هنوز علت اصلی مرگ این زن مشخص نشده است گفت: با تشكیل كمیته‌های مختلف به دنبال حل این مسئله هستیم.

رضائیان افزود: با توجه به اینکه بیمار از اوایل دوران بارداری تا زمان زایمان امور درمانی خود را در مطب یک مامای خصوصی پیگیری كرده و از طریق عقد قراردادی كه این ماما با بیمارستان مذکور داشته بستری و عمل زایمان انجام گرفته است بنابراین بیمارستان هیچ نقشی در فوت این زن ندارد.

وی با بیان اینکه یك ماما قدرت انجام عمل سزارین را ندارد اضافه کرد: در حین عمل زایمان، یك متخصص زنان و زایمان نیز ناظر بود اما با توجه به خونریزی شدید و پارگی رحم بیمار، این زن به تشخیص جراح در حالی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد كه تمام امكانات لازم برای درمان وی در این بیمارستان وجود داشت.

بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر در فوت آرزو مقصر نیست

رئیس بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر با بیان اینكه هنوز نقش ماما و جراح در مرگ « آرزو سیم‌چی » مشخص نشده است اظهار داشت:‌ با توجه به اینكه بیمار در بیمارستان اشرفی اصفهان فوت نكرده و یک عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی و عمل دیگری نیز در بیمارستان الزهرا روی بیمار به منظور كنترل خونریزی رحم انجام شده است که به مرگ وی منتهی شده بنابراین قصوری متوجه بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر نیست.

وی با بیان اینكه طی سه سال اخیر هیچ زن بارداری در این بیمارستان فوت نکرده است اظهار داشت: این بیمارستان كمترین آمار عمل سزارین را در سطح استان اصفهان به اختصاص داده و جزو بیمارستان‌های برتر كشوری در این زمینه قرار دارد.

رضائیان افزود: در این مورد نیز آرزو سیم‌چی در صحت كامل برای زایمان به بیمارستان منتقل شده بود اما حین عمل جراحی دچار خونریزی رحم شد.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه اینرسی رحم از عوارض شایع زایمان طبیعی است بنابراین شرایط و فضای اتاق عمل و امكانات بیمارستان باید طی جلسات متعدد بررسی شود و در مورد مرگ این زن 22 ساله نیز این بررسی‌ها انجام می‌گیرد اما نتایج آن مبنی بر اینکه كه فضای اتاق عمل تا چه اندازه روی مرگ آرزو تاثیر داشته، کاملا محرمانه است.

 عوارض زایمان علت مرگ آرزو سیم‌چی بوده است

معاون بهداشتی شبكه بهداشت و درمان خمینی‌شهر نیز گفت: كمیته مرگ و میر مادران باردار به منظور بررسی مسایلی از این دست تشكیل شده كه تاکنون دو جلسه از آن تشکیل شده است و چهارشنبه هفته جاری نیز سومین جلسه آن تشكیل می‌شود.

مصطفی رضایی علت فوت «آرزو سیم‌چی» را عوارض زایمان دانست و تصریح کرد: در این مورد عمل زایمان به شكل طبیعی انجام گرفته است اما بعد از زایمان رحم پاره شده و بیمار دچار خونریزی شدید شده است.

وی اضافه کرد: وخیم شدن حال بیمار باعث شد تا با تشخیص پزشكان، رحم وی خارج شود بنابراین «آرزو سیم‌چی» برای انجام این عمل به بیمارستان شهید بهشتی اصفهان منتقل شد.

معاون بهداشتی شبكه بهداشت و درمان خمینی‌شهر ادامه داد: با انجام عمل مذكور سطح هوشیاری بیمار به شدت كاهش یافته و مجبور به انتقال وی به بیمارستان الزهرا شدیم.

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر هیچ‌گونه فوت زنان قبل، بعد یا حین عمل زایمان در خمینی‌شهر گزارش نشده است.

گفتنی است با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اما خبرنگار این رسانه تاکنون موفق به مصاحبه با معاونت درمان استان و مسئولان سازمان نظام پزشکی خمینی‌شهر درباره این موضوع نشده‌ است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عسل ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    4 0
    بیمارستانی که ی سرم تو داروخانه اش پیدا نشه انتظاری بیش از این نمیتوان ازش داشت .