دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 154753

رییس انجمن متخصصان پوست با اشاره به روش‌های نوین جراحی که برای کاهش چربی‌های‌ موضعی انجام می‌شوند، گفت: توصیه می‌کنیم کسانی که می‌توانند ورزش کنند و رژیم وتغذیه مناسبی داشته باشند، جراحی نکنند.

سلامت نیوز:رییس انجمن متخصصان پوست با اشاره به روش‌های نوین جراحی که برای کاهش چربی‌های‌ موضعی انجام می‌شوند، گفت: توصیه می‌کنیم کسانی که می‌توانند ورزش کنند و رژیم وتغذیه مناسبی داشته باشند، جراحی نکنند.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا،دکترمحمد گلشنی درباره روش‌های حذف چربی‌های موضعی بدن گفت: روش‌های درمان چربی به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول مربوط به مواردی است که شخص با رژیم غذایی، ورزش و برخی از دستگاه‌های غیرتهاجمی که نیازی به جراحی ندارند مثل وکیوم،‌ ماساژ و غیره اقدام به از بین بردن چربی برخی نواحی بدن می‌کنند. دسته دوم نیز روش‌های جراحی و تهاجمی هستند که شامل لیپوساکشن معمولی،‌ لیپوماتیک و لیزر لیپولیز می‌شوند.


وی افزود: لیپوساکشن معمولی که ازسال‌ها قبل نیز استفاده می‌شود، احتیاج به اتاق عمل مجهز و بیهوشی عمومی دارد که البته خطراتی نیز دارد. در چند سال اخیر نیز دستگاه‌هایی به کمک جراحان و متخصصان پوست آمده که امنیت بیشتر و عوارض کمتری دارند. روش لیپوماتیک نیز یکی ازهمین روش‌هاست که به بیهوشی عمومی و اتاق عمل احتیاجی ندارد. دراین نوع از جراحی،‌ نوعی محلول تزریقی برای ایجاد محیطی عاری از خون و ایجاد بی‌حسی موضعی به چربی‌های ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود که جراح بتواند با ایمنی بالا کار کند.


وی همچنین درباره روش جراحی لیزر لیپولیز و عوارض آن نیز گفت: در این روش عوارض کمتری نسبت به لیپوساکشن وجود دارد. اما به طور کلی روش لیپوماتیک بیشتر توصیه می‌شود. وقتی صحبت از جراحی می‌شود اگر جراح کارخود را به درستی انجام ندهد ممکن است عوارضی نیز داشته باشد.
گلشنی با اشاره به اهمیت ورزش،‌ تغذیه و رژیم مناسب پیش از تصمیم به انجام اعمال جراحی،‌ افزود: ما توصیه می‌کنیم کسانی که می‌توانند ورزش کنند، رژیم و تعذیه مناسبی داشته باشند، جراحی نکنند. ولی اگر شخصی هم ورزش کرد و هم رژیم مناسب داشت، اما در ناحیه کوچکی باز هم مشکل داشت می‌تواند این جراحی‌ها را انجام دهد.
وی تاکید کرد: این روش‌ها برای چاقی‌های مفرط نیست و فقط برای کسانی استفاده می‌شود که در سایز ناحیه‌ای ازبدن مشکل دارند و دچار چاقی موضعی هستند.
گلشنی با بیان اینکه هر نوع جراحی رژیم و ورزش خاص خود را دارد،‌ افزود: افراد پس از انجام این جراحی‌ها،‌ باید از رژیم کم کالری و کم چربی استفاده کنند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha