مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست مشترک با سازمان جهانی بهداشت، کنترل سریع هزینه‌های القایی را از اولویت های سازمانی برشمرد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست مشترک با سازمان جهانی بهداشت، کنترل سریع هزینه‌های القایی را از اولویت های سازمانی برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد جواد کبیر افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت وقتی هزینه‌ها افزایش یافت و درآمد و منابعی که از طریق دولت و بیمه شده که در اختیار این سازمان قرار می گرفت کفاف هزینه‌های سازمانی را نداد دو راه حل پیش رو داشتیم: بازنگری جدی در سرویسهای ارائه کننده خدمت و کاهش و کنترل هزینه‌های القایی که بار مالی زیادی را به سازمان وارد می‌کرد.


وی ضمن اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور متذکر شد: استمرار این طرح نیازمند افزایش سهم سلامت از GDP (تولید ناخالص ملی) است که باید با ساز و کار بیمه‌ای مدیریت شود.
کبیر با تاکید بر این مسئله که ما به دنبال راه‌های خلق منابع هستیم اظهار کرد: پرداخت حق بیمه باید بر اساس دهک های درآمدی باشد زیرا افراد حقوق بگیر جامعه باید سهم بیشتری در پرداخت حق بیمه داشته باشند.
وی در پایان افزود: در حال حاضر منابع حوزه سلامت باید درست مدیریت شود تا نظام سلامت از کارآیی لازم برخوردار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha