مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از خشک شدن بخشی از رودخانه کشکان خبر داد و گفت: فاجعه زیست‌محیطی در پلدختر رخ داده است.

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از خشک شدن بخشی از رودخانه کشکان خبر داد و گفت: فاجعه زیست‌محیطی در پلدختر رخ داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،  فتحی‌بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در شهرستان پلدختر با اشاره به بازدیدی که از رودخانه کشکان در پلدختر داشته‌، اظهار کرد: متاسفانه آب رودخانه «کَشکان» در  بخش‌هایی از شهرستان کوهدشت تا شهرستان پلدختر و درمنطقه «چم مهر» و «هلوش» خشک شده  و تمام آبزیان این مسیر یا از بین رفته‌اند یا در حال مرگ هستند.


وی با بحرانی دانستن این وضعیت خواستار تشکیل جلسه ستاد بحران در مرکز استان شد و افزود: وضعیت رودخانه کشکان اسفبار است و اگر فوراَ چاره‌ای اندیشیده نشود، این بحران به تمام استان لرستان سرایت می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با انتقاد از وضعیت کاشت محصولات آب دوست  و غیر استراتژیک و  برداشت بی‌رویه آب از رودخانه کشکان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان لرستان و  شرکت آب منطقه‌ای باید به طور جدی به مسئله ورود کنند و با جلوگیری از کشت بی‌رویه و برداشت آب به احیای دوباره رودخانه کشکان کمک کنند.
وی گفت: در شهرستان پلدختر یک هزار و 270 تلمبه آب غیر مجاز وجود دارد که اگر جلوی برداشت آنها گرفته شود می‌توان به احیای رودخانه کشکان امیدوار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha