در یك عمل غیر‌منتظره، یك تیم پزشكی در نیویورك آمریكا، در یك عمل 23 ساعته، شش عضو سرطانی از شكم یك دختر‌بچه هفت ساله را خارج كردند، تا او را از شر سلول‌ها و غده‌های سرطانی خلاص كنند.

به گزارش سلامت نیوز ‌به نقل از رویترز، «هیثر مك‌نامارا»،‌ دختر‌بچه هفت ساله‌ اهل منطقه «لانگ‌ ایسلند» در نیویورك است كه به یك سرطان پیشرونده مبتلاست. به همین دلیل پزشكان با خارج كردن كبد، غده پانكراس، ‌قسمتی از شكم، بخشی از روده‌ها و رگ‌های این دختر‌بچه از رشد غده‌های سرطانی در داخل این اعضا جلوگیری كرده و این اعضا را در داخل محفظه‌های یخ قرار دادند.

در گزارشات پزشكان دانشكده علوم پزشكی دانشگاه نیویورك آمده است كه این دختر‌بچه دومین فردی است كه با خارج كردن شش عضو از داخل شكمش زنده مانده است.

«توموآكی كاتو» ـ پزشك و جراح این دختر‌بچه ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی نیویورك گفت: ما به این دلیل این شش عضو را از داخل شكم این دختر‌بچه خارج كردیم؛ چرا كه با شیمی درمانی نمی‌توانستیم او ار معالجه كنیم. از طرفی با خارج كردن این شش عضو مانع از خونریزی داخلی در شكم این كودك شده و او هم‌اكنون در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

وی افزود: این شش عضو تا زمانی‌كه غده‌های سرطانی به طور كامل از آن‌ها پاك نشوند در داخل یخ باقی مانده و بار دیگر به بدن این دختر‌بچه باز گردانده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha