رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، بیماری های قلبی و عروقی را نخستین عامل مرگ و میر در دنیا دانست.

سلامت نیوز:رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، بیماری های قلبی و عروقی را نخستین عامل مرگ و میر در دنیا دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مسعود قاسمی ، ضمن برشمردن ریسک فاکتورهای ابتلا به بیماری های قلبی گفت: امروزه عدم تزریق واکسن آنفلوانزا نیز یکی از ریسک فاکتورهاست و حتما به بیماران قلبی و عروقی توصیه می شود در پاییز این واکسن را تزریق کنند تا دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب می شوند، اظهار کرد: ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و آمار ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کشور بالاست.


قاسمی  افزود: البته طی چند سال گذشته روند تشخیص بیماری های قلبی و عروقی در کشور بسیار خوب بوده و نشان دهنده آن است که مبتلایان بهتر شناسایی شده و تحت درمان قرار می گیرند، بنابراین یک علت بالا بودن آمار را می توان در بهتر شدن امر تشخیص دانست.
رئیس انجمن آترواسکلروزایران  با بیان اینکه افزایش سن، عوامل ژنتیکی، چربی و فشار خون بالا از عوامل دخیل در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند گفت: در این میان اهمیت پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی بسیار پررنگ می شود و لازم است ریسک فاکتورهایی چون مصرف دخانیات، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، چربی و قند خون بالا مورد توجه قرار بگیرند.
قاسمی همچنین اضافه کرد:امروزه عدم تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز یکی از ریسک فاکتورهاست و حتما به بیماران قلبی و عروقی توصیه می شود در پاییز این واکسن را تزریق کنند تا دچار مشکل نشوند.
هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب وعروق به همت انجمن آترواسکلروز ایران از ۳۱ شهریور تا سوم مهر ماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود. 
علاقه مندان جهت شرکت در این کنگره تا پایان مردادماه برای ارسال مقالات مهلت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha